Juunis oli kasutajaid 253 miljonit ja ühe
aastaga on kasv olnud 90 miljonit inimest ehk 50%, teatas riigi kontrolli all
olev informatsioonikeskus.
Sellega ületab Hiina senise liidri USA 220 miljonit kasutajat, kirjutas täna International Herald Tribune. Hiina riiklikule teaduste akadeemiale alluva interneti informatsioonikeskuse prognooside kohaselt ületab kasutajate arv seal peatselt 300 miljonit. Samas on uuringufirma Nielsen andmeil 19% kasutajate suhtarv kogu elanikkonda ikkagi kordades madalam kui näiteks USAs, Jaapanis ja Lõuna-Koreas, kus see on umbes 70%.
Kohalikud internetisaidid on Hiinas hoolega poliitiliselt tsenseeritud ja teatud välismaistele lehekülgedele ligipääsule on seatud piiranguid. Ent võrgus mängimine, blogid ja sotsiaalvõrgustikud ning muud meelelahutusküljed on väga menukad, eriti noorte hulgas. 70% võrgukasutajatest on kuni 30 aastased.
Investeerimisfirma Morgan Stanley hinnangul kasvavad internetireklaam ja tasulised otsiteenused Hiinas 60-70% aastas ning et selle aasta lõpuks võib Hiina võrgureklaami turu maht ulatuda 1,7 mld dollarini. Ettevõtte internetianalüütiku Richard Ji sõnul on internetikasutajate suhtarv Hiinas veel niivõrd väike, et lähema kolme-viie aasta jooksul näeme seal hüperkasvu.
Sealse turu näitena on populaarse sotsiaalvõrgustiku, mängu- ja meelelahutussaidi Tencent börsiväärtus 15 mld dollarit. Võrdlusena on Amazon.com väärtus 30 mld dollarit.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
AS News Bureau müüb täiesti uue ja kasutamata MacBook Pro M4 Max sülearvuti, mis on loodud kõige nõudlikumate professionaalide jaoks. See arvuti pakub erakordset kiirust, võimsust ja töökindlust, olles ideaalne tööriist disaineritele, videomontaažiks ja muuks suure jõudlusega tööks.