Sel sügisel plaanitakse San Fransiscos
kasutusele võtta siiani suurim võrgustik, millega kavatsetakse jälgida
parkimiskohtade olemasolu.
Parkimiskohtade juurde paigutatakse 6000 juhtmeta sensorit, mis jälgivad nii parkimiskohtade hõivatust kui ka liikluse kiirust ja tihedust. Linn loodab, et internetis, telefonides ja tänavatel kajastatav liiklusinfo vähendab parkimiskohta otsivate autode arvelt liiklust ja reostust.
Võrk erineb tavalisest traadita võrgust, kuna pole olemas keskset saatjat: iga sõlm saab infot saata teistele sõlmedele. Selliseid on varem kasutatud keskkonnamuutuste jälgimiseks või juhtmeta seadmetele internetiühenduse tagamiseks, kirjutas Technology Review.
Sensorid paigutatakse plastikümbrises tänavapinnale. Põhiline on seadmes asetsev magnetsensor, mis märkab mööduvaid autosid. Magnetsensorid tajuvad, kui suured metallist objektid muudavad lokaalselt Maa magnetvälja. Siiski pole sensorid päris veatud – nende autode avastamise täpsuseks hinnatakse 97 kuni 99 protsenti.
Sensorid on ilma juhtmeteta, mistõttu nende paigaldamine on odav – ei ole vaja tänavaid üles kaevata. Iga nelja kuni kuue kvartali järel on laternaposti või tuletõrjehüdrandi külge paigutatud juhtmega vastuvõtja, mis sensoritelt kogutud andmed keskserverisse edastab.
MIT-i transpordi- ja logistikakeskuse direktor Yossi Sheffi ei usu aga, et parkimissensorid linnaliiklust hõrendavad: „Süsteemi eesmärgiks on muuta kesklinnas sõitmine lihtsamaks ja vähem aega kulutavaks,” ütles ta. „Majandusest teame aga, et iga teenuse hinna vähendamisele järgneb selle teenuse kasutamise suurenemine. Seega toob mugavam parkimissüsteem kesklinna rohkem autosid. Nii saavutatakse soovitule just vastupidine efekt. Tegelikult peaks soodustama hoopis ühistranspordi kasutamist.”
Süsteemi loojad aga arvavad, et rohkem infot aitab autojuhtidel paremaid otsuseid teha ja hinnata, kui palju aega nad tegelikult asjatult ringi sõites kulutavad. Tema sõnul võiks süsteem lisaks parkimiskohtade olemasolust teavitamisele pakkuda välja ka alternatiivseid liiklemisskeeme ning ennustada, kas sihtkohaks valitud paigas on kohalejõudmise hetkel lootust leida parkimiskohta või mitte.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Koosoleku pidamine tähendab rohkemat kui lihtsalt arutelu – see hõlmab päevakorra koostamist, hääletusi, otsuste dokumenteerimist ja protokollide koostamist, kusjuures aina sagedamini toimuvad nõupidamised üle veebi. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco on loonud lahenduse, mis viib koosolekute korraldamise uuele tasemele, olgu selleks aastakoosolek, avaliku sektori istung või aktsionäride üldkogu.