Viking Line'i tegevjuhi Nils-Erik Eklundi arvates saame me juba paari aasta pärast näha laevu, kus abiks kasutatakse väikeseid purjeid, kirjutas Taloussanomat.
Eklund peab Läänemere ilmastikku kaasaegse purjetehnika jaoks väga soodsaks, sest nendel aladel, kus sõidab Viking Line, on tuul tihti ning kergesti prognoositavalt kas põhjast või lõunast.
„See aitas juba hansakauplejate ajal sõita Rootsist Baltimaadesse ja tagasi ning Helsingi ja Tallinna vahelise liikluse korral oleks see veelgi praktilisem,“ märkis ta.
Eklundi sõnade järgi kasutab Saksa firma Beluga oma kaubalaevadel edukalt juba langevarju sarnast purjede süsteemi.
„Taoliste lahenduste juurde minnakse nii või teisti. Kui purjede kasutamisega saaks kulutada 15% vähem kütust, siis oleks see regulaarliikluses juba suur sääst,“ põhjendas Eklund.
Kuna Viking Line'i laevad hakkavad praeguseks suuremalt jaolt juba vananema, siis on neil hea võimalus rakendada uut tehnoloogiat oma uutel laevadel. Firma olevatki personalile esitlenud pilte uutest pisikeste abipurjedega laevadest. Samas siiski eitab Eklund seda, nagu oleks firma teinud ametlikke tellimusi uute purjelaevade ehitamiseks. Ka Viking Line'i uued laevad XPRS ning järgmisel sügisel Ahvenamaale sõitma hakkav ADCC põhinevad siiski veel traditsioonilistel diiselmootoritel.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb