6. oktoober 2008
Jaga lugu:

Veebiaktiviste ajendab edevus

Inimesed, kes riputavad pidevalt netti üles uut sisu otsivad vaid tähelepanu.

Lugejate endi poolt sisuga täidetud veebikeskkondade (YouTube, Wikipedia) edu on tekitanud psühholoogides segadust, sest väga väike hulk inimesi teeb nende keskkondade sisuga täitmisel ära väga suure hulga tööd, kuigi sellest tööst ei tõuse neile pealtnäha mitte mingit kasu, kirjutas New Scientist. Ülejäänud aga kasutavad nende keskkondade sisu, ise nende arendamiseks midagi vastu andmata.

Ühe seletuse järgi on inimestel lihtsalt meeldiv, kui nad saavad kogukonda aidata. Nüüd aga on Palo Altos asuva Hewlett-Packardi uurimiskeskuse teadlased leidnud, et kogukonna aitamisega pole veebiaktivistide tegevusel mingit pistmist. Nad otsivad isiklikku tähelepanu. Töörühm analüüsis 580 000 YouTube’i keskkonda sisu paigutanud kasutaja käitumisharjumusi ning leidis, et mida rohkem nende ülesriputatud videod vaatajaid leidsid, seda innukamalt püüdsid kasutajad uut materjali keskkonda üles laadida.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Enimloetud
Aali Lilleorg
Aali LilleorgtoimetajaTel: 505 3172aali@ituudised.ee
Ana Madismäe
Ana Madismäereklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150Ana.Madismae@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt