• 05.11.08, 12:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus tehnoloogia rakendab piraatluse kasumit teenima

Videolõikude omanikud võivad juba lähitulevikus hakata piraatide kiuste raha teenima, kui interneti suhtlusvõrgustiku MySpace ja muusikakanali MTV püüdlusi saadab edu.
Paljudes suhtluskeskkondades saavad kasutajad ise videolõike üles riputada, kuid see on tõeline peavalu videolõikude autoriõiguste omanikele. Nii eemaldab näiteks YouTube pidevalt kasutajate poolt üles pandud muusikavideoid ja lõike telesarjadest, mille ülesriputamine on rikkunud autoriõigusi, kirjutas New Scientist.
Just autoriõiguste küsimus on üks peamisi probleeme, mis takistab videokeskkondadel hetkel kasumit teenida.
Uudne lahendus ei püüa ebaseaduslikult üles riputatud videolõike lihtsalt eemaldada, vaid lisab lõigule reklaami, mis toob raha videolõigu tegelikele omanikele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Katsetes lisatakse keskkonna MySpace kasutajate poolt üles laetud MTV videolõikudele reklaam, mis toodab kasumit MTV võrgustikku kuuluvatele telekanalitele, lisaks MTVle veel BET, Comedy Central, Spike ja Nickelodeon.
Lahendus põhineb California firma Auditude tehnoloogial, mis analüüsib telekanalite sisu ning võrdleb seda MySpace’i kasutajate poolt laetud lõikudega. Kui tekib kattuvus, lisatakse autoriõigustega kaitstud lõigule reklaam.
„See muudab kõik,“ ütles keskkonna MySpace müügi- ja marketingivaldkonna president Jeff Berman. „Me astume „ei“-maailmast „jah“-maailma, kaitstes samas autoriõiguste omaniku õigusi.“
Videolõigule lisatud reklaam võtab enda alla hetkel ekraanist ühe kolmandiku, näha saab, kust on lõik pärit, millal see oli eetris ning pakub ka linke lehekülgedele, kus seda saab vaadata täispikkuses või võimalust saade endale tasu eest alla laadida. Siiski pole reklaami selline kujundus veel päris kindel, sest analüüs peab näitama, kuidas lahendus sobib vaatajatele ja reklaamiandjatele.
Videokeskkond YouTube tuli mullu välja oma tarkvaraga, mis tunneb ära varastatud lõigud ning eemaldab need automaatselt või lisab neile reklaami. See lahendus eeldab, et autoriõiguste omanikud annaksid iga kord kasutada oma materjali, et selle põhjal saaks varastatut leida.
Auditude seevastu otsib ka arhiivimaterjalide hulgas ning suudab automaatselt tuvastada, kui televõrkudest näpatud sisu jõuab veebikeskkonda.
Kindlasti on kahe suurfirma initsiatiiv väga oluline, rõhutavad analüütikud – täna veel valitsev autoriõiguste kaitsmise meetod (ebaseaduslikult kasutaud lõigu eemaldamine) on vajumas minevikku.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele