• 30.11.08, 21:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas ThinkPad endale nime sai

ThinkPad on populaarne sülearvutite kaubamärk, mille algselt töötas välja IBM, kuid mis 2005. aastal müüdi Lenovole. IBM-il oli kombeks oma tooteid tähistada numbritega. Kust tuli siis nimi ThinkPad?
Enne 1992. aastat kandsid kõik IBM-i tooted vaid numbreid. Uue sülearvuti välja töötanud IBM-i töörühm tahtis uuele tootele panna aga nime – ThinkPad. See tekitas ettevõtte sees palju paksu verd, kuna traditsioonidest loobuda polnud lihtne. Nime vastased tõid välja erinevaid argumente. Kuidas saaks üks IBM-i toode olla ilma numbrita? Ning kuidas nime ThinkPad üldse teistesse keeltesse tõlkida?
Lõpuks jäädi pidama siiski ThinkPadi juurde ning toode osutus väga populaarseks. Ilmselt aitas sellele kaasa ka originaalne ja meeldejääv nimi, mis tekitas tarbijates suuremat huvi kui mittemidagiütlev numbrikombinatsioon.
Nimi ThinkPad tuleneb aga ingliskeelsest sõnast notepad, mis tähendab märkmikku. Kõigile IBM-i töötajatele anti tol ajal nahkkaantega märkmikud, mille kaanele oli kirjutatud ettevõtte hüüdlause „think” ehk „mõtle”. Töötajad hakkasid neid märkmikke nimetama Thinkpad-ideks ning kandsid sama nime üle ka uuele arvutile.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele