Suured ostukeskused tekitavad paljudes
lausa paanilist hirmu. Rahvast on tohutult ning kõige vajaliku leidmine nõuab
tohutult aega ja vaeva.
Peagi võib abi olla väikesest satelliitnavigatsiooni seadmest, mis kaardistab ostukeskuses lühima ja kiireima teekonna kõige vajaliku leidmiseks, samuti annab seade teada, kus pakutakse kaupu parima hinnaga, kirjutas New Scientist.
Hispaanias Salamanca ülikoolis Javier Bajo juhtimisel väljatöötatud seadet on katsetatud juba Salamanca suures ostukeskuses Tormes, kus see on saanud kiidusõnu nii ostjatelt kui ka poeomanikelt.
„Enamiku poodide juhatajad jagasid arvamust, et seade aitas neil leida rohkem kliente ja seega ka rohkem müüa,“ ütles Bajo.
Keskuses Tormes on üle 80 erineva kaupluse ning seadme katsetamises osales üle 2400 inimese.
Ostja sisestab seadmesse oma ostuplaanid, rahasumma, mida nad kavatsevad kulutada ja ajalimiidi, kaua nad saavad keskuses veeta.
Kui ostukeskusesse sattunud inimene ei soovigi osta midagi kindlat, vaid soovib seal lihtsalt näiteks aega veeta, siis pakub seade teavet, millised filmid jooksevad keskuse kinosaalides või kuhu kohvikusse tasuks sisse astuda, ütles Bajo.
Bajo juhtimisel töötatakse välja samalaadset abiseadet, mis võimaldab hooldusõdedel jälgida eakaid patsiente – selpuhul annab seade annab teada, millise hooldusaluse juurde tuleb jõuda esimesena.
Ilmselt sedalaadi seade siiski igaühele taskusse ei jõua, küll aga võib selline poeskäija abirakendus peagi leiduda igaühe mobiiltelefonis.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele