23. detsember 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Gartner: CD-de jaemüüjatele on need viimased jõulud

Analüüsikeskuse Gartner hinnangul võivad need jõulud jääda käibegeneraatorina CD-de jaemüüjatele viimaseks, sest muusikatööstus liigub üha kiiremini online-müüki.

2007. aastal andis online-müük 23 protsenti USA ning 15 protsenti maailma muusikatööstuse käibest, teatab Gartner värskes analüüsis. Muusika müük CD-del, mis sai alguse 1985. aastal ning kasvas kiiresti kuni 2000. aastani, on hakanud kiiresti langema ning ei suuda tõenäoliselt enam turuosa kasvatada.

USA muusikatööstuse käibest moodustas 2005. aastal 95 protsenti müük nn füüsilistel kandjatel (CD-d, LP-d, DVD-d jne), aga 2007. aastal 77 protsenti.

„Muidugi ei saa väita, et CD-d kaovad ära täielikult,“ kommenteeris keskuse asepresident Mike McGuire. „Pigem jääb nende osaks reklaami osa täitmine, mida hakatakse müüma või lihtsalt ära andma näiteks kontsertidel,“ lisas ta.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112