Analüüsikeskuse Gartner hinnangul võivad
need jõulud jääda käibegeneraatorina CD-de jaemüüjatele viimaseks, sest
muusikatööstus liigub üha kiiremini online-müüki.
2007. aastal andis online-müük 23 protsenti USA ning 15 protsenti maailma muusikatööstuse käibest, teatab Gartner värskes analüüsis. Muusika müük CD-del, mis sai alguse 1985. aastal ning kasvas kiiresti kuni 2000. aastani, on hakanud kiiresti langema ning ei suuda tõenäoliselt enam turuosa kasvatada.
USA muusikatööstuse käibest moodustas 2005. aastal 95 protsenti müük nn füüsilistel kandjatel (CD-d, LP-d, DVD-d jne), aga 2007. aastal 77 protsenti.
„Muidugi ei saa väita, et CD-d kaovad ära täielikult,“ kommenteeris keskuse asepresident Mike McGuire. „Pigem jääb nende osaks reklaami osa täitmine, mida hakatakse müüma või lihtsalt ära andma näiteks kontsertidel,“ lisas ta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Arrow Enterprise Computing Solutions, üks nimekamaid IT-lahenduste distribuutoreid Baltikumis, korraldab konverentsi
Five Years Out, mis toob lavalaudadele maailma juhtivad tehnoloogiahiiud, nagu Microsoft, Netapp, IBM, Oracle ja paljud teised. Ettevõtte Baltikumi ärijuht jagab, millele IT-maailmas pilk pöörata.