Riigiportaal eesti.ee saab lähiajal lisaks
kodanikukontole ka ettevõtjakeskse vaate, samuti seotakse leheküljega üha enam
riigiasutuste teenuseid.
Järgmise arenguetapi eesmärk on inimeste vajadustele vastavate avalike elektroonsete teenuste ja ajakohast infot pakkuva portaali edasiarendamine, viitas portaali haldava Riigi Infosüsteemide Arenduskeskuse (RIA) kommunikatsioonijuht Katrin Pärgmäe perioodile 2009-2011.
Aastaks 2011 loodab RIA, et neli portaali kasutajat viiest on teadlikud riigiportaali võimalustest ning rahul selle teenustega. Samuti peaks 2011. aastaks eesti.ee vahendusel kättesaadavad olema 80% avalikest elektroonsetest teenustest.
Täna on portaali populaarseimad teenused elukohateate ja vanemahüvitise taotluse edastamine, oma andmete kontroll riiklikest registritest, politsei e-teenused ning Euroopa ravikindlustuskaardi taotlemine.
Eile alustas RIA eesti.ee teavituskampaaniat "Uks e-riiki", mille eesmärk on anda infot riigiportaali kui peamise avalikke teenuseid pakkuva keskkonna võimalustest ning kutsuda kõiki selle arengus kaasa rääkima.
Kampaania tunnuslause peegeldab RIA programmijuhi Agne Kivisaare sõnul kõige täpsemalt riigiportaali olemust. "Eesti.ee on nagu uks, mille avamisel avanevad pea kõik riiklikud e-teenused ning inimene saab lihtsalt oma toimingud korda ajada," selgitas ta.
Riigiportaal eesti.ee on RIA hallatav veebikeskkond. Portaali eesmärk on pakkuda kodanikule, ettevõtjale ning ametnikule võimalust leida usaldusväärset infot, kontaktandmeid ning avalikke e-teenuseid ühtsest turvalisest keskkonnast.
Igapäevaselt külastab riigiportaali umbes 4000 inimest. Kokku on eesti.ee kaudu saadetud enam kui 20 000 e-vormi ning esitatud üle 6500 rahvastikuregistri avalduse.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb