• 06.04.09, 14:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Püsiühendus 10 a eest: kuutasu kukkus 1999 kroonile

Täpselt kümme aastat tagasi hakati Eestis pakkuma ADSL-teenust, mis tähendas interneti püsiühenduse kuumaksu kümnekordset vähenemist. Siiski tuli ADSLi eestki esialgu maksta 1999 krooni kuus.
Tänase Elisa eelkäija Unineti Andmeside AS tõi kaug- ja kodutöö soodustamiseks ADSL-teenuse Eesti turule 5. aprillil 1999. Võrgu poolt tarbija poole oli ühenduse kiiruseks kuni 6 Mbit/s ning tarbija poolt võrgu poole kuni 640 kbit/s.
ADSLiga liitumine maksis toona 1999 krooni ning sama palju tuli välja käia ka igakuise tasuna. Võrdluseks – konkureeriva ettevõtte Microlink Online tavaline püsiühendus maksis toona kuus 18 844 krooni ja Unineti oma kiirusega 2 Mbit/s lausa 23 600 kr.
Uninet pakkus ADSL-teenust ainsana turul vähem kui aasta, sest märtsis 2000 tuli sama tootega välja ka Elioni eelkäija Eesti Telefon. ADSLi hakkas Eesti Telefon esialgu pakkuma vaid Tallinnas. Ka Unineti ADSL-ühendust sai peamiselt kasutada Tallinna kesklinnas. Siiski oli Eesti Telefoni teenus Unineti omast kuutasult kaks korda soodsam.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tänaseks on bittide liikumise kiirused DSL-kaabelvõrgus tunduvalt tõusnud, ulatudes eri operaatorite eraklientidel 15 ja äriklientidel 24 megabitini sekundis. Samas on kiireima koduinterneti kuutasu võrreldes kümne aasta taguse ajaga langenud vähemalt neli korda.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.10.25, 14:52
Esecom toob turule Zoomi kõnekeskuse, et pakkuda maailmatasemel kliendisuhtlust
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele