SMS isetegemise teenuseid pakkuv portaal
Fortumo on küll laienenud üle ilma, ent arvestades riikide hulka, siis ei pea
konkurent Aspiro Balticsi juhatuse esimees Mart Kikas 2,8 mln kroonist kuukäivet
üldsegi nii suureks.
„Tegemist ei ole ju miljardikäibega,“ ütles Kikas selle peale, kui kuulis, et konkurendist Fortumo kuukäive on 2,8 mln krooni. „Ma ei ütle, et see on väike number, kindlasti mitte, aga kui vaadata, mitmel turul nad on, siis võib-olla jälle käive ei olegi nii suur.“
Kikas arutles, kui võtta, et ainuüksi Aasias suuremal turul võiks olla 100 000 kasutajat, siis ei ole ligi 3 mln kroonine kuukäive üldse mingi number. „Aasia turul õige mudeli korral 1000protsendine kasv kuus ei ole üldse mingi küsimus,“ leidis Kikas, kelle sõnul ei tähenda, et Fortumo ei võiks veel kõvasti kasvada.
Ta kindlasti ei taha konkurenti halvustada. „Ma pean väga lugu nendest tegijatest. Kui selliseid ettevõtteid oleks Eestis rohkem, oleks meil kõigil parem elu,“ rääkis Kikas rõõmsal häälel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Nad ei ole igas sihtturus otseselt konkurendid, aga kindlasti on nad ühed suuremad konkurendid meile,“ ütles Kikas. Fortumo sihib tema sõnul natuke teist sihtgruppi ja turge, näiteks Ida-Euroopat ja Aasiat, mida Aspirol ei ole. „Kui me keskendume pigem suurematele ettevõtetele, siis nemad just keskmistele ja väiksematele,“ täiendas ta.
„See on kahe otsaga asi,“ kommenteeris Kikas, kuivõrd võiks pidada suurt laienemist edu võtmeks. Aspiro kontsentreerub teatud turgudele nagu Skandinaavia ja Baltimaad, kus nad peavad endid tugevateks, olles oluliselt suuremad kui neist järgmised konkurendid.
„Siis on maailmaettevõtted, kes ütlevad, et neil on 150-s riigis üle maailma ühendus. Fortumo on kusagil vahepeal. Kas see on tänasel turul konkurentsieelis, ma ei tea. On erinevaid arvamusi. Nad peavad ise ütlema, kas neil läheb hästi või mitte,“ rääkis Kikas.
Aspiro Baltics on Norra börsiettevõtte tütarfirma, kes tegutseb Inpoc kaubamärgi all ja on tavainimesele tuttav eelkõige ajakirjade tagakaanel pakutavate mobiilihelinate, mängude ja muu lõbustusega.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.