Swedbank Marketsi meeskond ootab Eesti
Telekomilt 2007. a saavutatud kasumi tipptaseme ületamist alles 2013. aastal,
ütles Swedbank Marketsi analüütik Marko Daljajev.
2007. aastal teenis ettevõte 1,5 mld krooni puhaskasumit, 3. kvartalis teeniti aasta lõikes kõige suuremat tulu ehk 509 mln krooni. Tänavu kolmandas kvartalis oli puhaskasum 392 mln krooni.
"Jätkuvalt nõrk makromajanduslik väljavaade muudab ettevõtte kasumlikkuse kiire kasvu praeguselt tasemelt Swedbank Marketsi hinnangul vähetõenäoliseks," põhjendas Daljajev. Nõrk majanduskeskkond avaldas mõju ka ettevõtte müügitulude ja kasumi langusele.
Eesti Telekomi kolmanda kvartali tulemused vastasid tema sõnul suures plaanis ootustele. "Meie 2009. aasta dividendiootustele tulemus mõju ei avaldanud. Ootame dividendiks 5,6 krooni aktsia kohta," rääkis analüütik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kulumieelse ärikasumi marginaali kasvu tingis Daljajevi sõnul madalama marginaaliga tsüklilise käibe suurem langus, kui see oli kõrgema marginaaliga tegevusharudes. "Nagu oli 36% langus lairiba segmendi jaekaupade käibes," tõi ta näiteks.
Arvestades, et ettevõte maksab tänavu neljandas kvartalis dividendidena välja kogu oma eelnevate perioodide jaotamata kasumi, jäävad dividendid Daljajevi hinnangul järgneval kolmel aastal (2009-2011) alla 8,6 krooni aktsia kohta.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.