Viimasel ajal on tarbijakaitseametisse laekunud aina rohkem kaebuseid ning pöördumisi, mis seotud mobiilse internetiga ning sellega kaasnevate arvetega.
Tarbijad, kes on valinud välja paljude lisafunktsioonidega mobiiltelefoni, peab teadma, milliseid "üllatusi" sellised telefonid võivad pakkuda, kui neid ei osata piisavalt teadlikult kasutada. Seda eriti just selliste teenuste osas, millega võivad kaasneda rahalised kohustused.
On ilmne, et telefonipaketti valides tutvutakse kõne- ning tekstisõnumite hindadega, kuid lisaks pakuvad sideoperaatorid ka erinevaid internetipakette.
Kindla kuutasuga paketi puhul probleeme pole, et telefoniarvel oleks netikasutuse eest üllatuslik rekordarve, kuid mahupõhise ühenduse kasutamisel tuleb kindlasti arvestada kasutusaja ning mahu hinna suhet.
Telefoni ostes tuleks eelnevalt teha ära põhjalik kodutöö – võrrelda erinevaid tooteid, nende funktsioone ning soovituslikult ka uurida teiste kasutajate kogemusi huvipakkuva telefoniga. Samuti tuleks teenindajalt küsida telefoni seadete ning nende muutmise kohta, seda eriti just nii põletaval teemal kui automaatne internetiühendus. Telefoni iseeneslik internetiühendus on omane enamjaolt n-ö uue generatsiooni telefonidele ehk teisisõnu nutitelefonidele.
Tootega peab kindlasti kaasas olema kasutusjuhend, mille juhtnööride abil saab tarbija muuta telefonis seadistused selliseks, et automaatne internettiminemine ei oleks võimalik. Viimast saab lasta muuta ka telefoniteeninduses, kuid paraku küsitakse selle eest mõnes kohas teenustasu.
Vältimaks hilisemaid võimalikke ebameeldivusi ning suuri telefoniarveid, tuleks kõigil telefonikasutajatel veenduda, et tema sidevahend on seadistatud nii, et ei toimuks automaatset internettiminekut, millega kaasnevad suured telefoniarved. Kui ise seadistust muuta ei oska, tuleb nõu ja abi saamiseks pöörduda telefoni operaatori poole.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.