Registrite ja infosüsteemide keskus ja Net Group allkirjastasid lepingu, mille järgi hakatakse koostöös riigikohtuga arendama kohtute infosüsteemi uut versiooni. Käimasoleva arendusprojekti maht on 450 000 eurot.
Uue kohtute infosüsteemi esimene etapp valmib käesoleva aasta jooksul, teatas justiitsministeerium. Käimasoleva arendusprojekti maht on 450 000 eurot ning seda rahastatakse Euroopa regionaalarengu fondist. Infosüsteemi rakendamiseks vajalikke tegevusi, sealhulgas testimist ja kasutajate koolitamist, finantseeritakse riigikohtu ja I ning II astme kohtute eelarvetest.
Justiitsministeerium on juba esitanud taotluse ka järgmise arendusetapi rahastamiseks struktuurifondidest, mille tulemusel on kavas suurendada märkimisväärselt KISiga liidestatud infosüsteemide hulka ja pakkuda kohtutele täiendavaid võimalusi töökorralduse tõhustamiseks.
Projekti juhi Timo Ligi sõnul on eesmärgiks luua kasutajasõbralik süsteem, mis lihtsustaks kohtute tööd ja võimaldaks paremat õigusemõistmist. „Meie jaoks on oluline ka kohtutöötajate töö stabiilsuse tagamine ning süsteemi võimalikult lihtne ja ladus kasutuselevõtt.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Praegune kohtute infosüsteem ehk KIS on moraalselt vananenud ega rahulda kasutajate vajadusi,“ selgitas Ligi. „Uus süsteem peab vähendama kohtute töökoormust, menetlustoimingute läbiviimiseks vajalikku ajakulu ning seeläbi loodetavasti ka menetlustähtaegu.“
Lisaks senistele funktsionaalsustele tuleb uuele süsteemile mitmeid arendusi, muuhulgas näiteks kiire ülevaate võimaldamine kohtuniku tööks vajalikust informatsioonist, sealhulgas kohtupraktikast erinevate kohtuastmete lõikes.
Samuti on kavas uus süsteem liidestada lisaks E-toimikule muuhulgas ka rahvastikuregistri, äriregistri, elektroonilise kinnistusraamatu ja dokumendivahetuskeskkonnaga.
Ligi selgitas, et tulevaste kasutajate vajadustega arvestamiseks on moodustatud eraldi meeskond, kus lisaks registrite ja infosüsteemide keskusele, justiitsministeeriumile ja Net Groupile on esindatud ka riigikohus ja Eesti kohtunike ühing.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.