Startup Eesti programm kavatseb Eestisse luua ettevõtluskiirendi, ütles programmi juht Tõnis Mäe laupäevases Kuku raadio saates Restart.
Startup Eesti on EASi programm, mille eesmärgiks on aidata kohalikel idufirmadel kasvada, programmi eelarve aastani 2013 on 2,2 miljonit eurot.
Ettevõtluskiirendid on olemas paljudes riikides, maailmas on neid vähemalt 200. Neist kuulsamad on YCombinator ja Techstars USAs, ka eesti startupid on mõnedest osa võtnud, edastas Andrei Korobeinik. Kes täpsemalt hakkab eesti kiirendit korraldama ja mis tingimustele võivad startupid seal loota, ei ole hetkel teada, kuid plaan on Startup Eesti nõukogu poolt juba heaks kiidetud ja lähiajal viiakse see ellu. Tüüpiline kiirendi töötab põhimõttel, et startupid konkureerivad oma tiimide ja ideedega sinna saamise nimel. Parimad võetakse vastu ning neile antakse seemneinvesteering ning võimalus kiirendis kogenud mentorite käe all areneda. Kiirendis täpsustub alustava ettevõtte fookus ning enamus saavad peale seal veedetud kuid maailmas edukateks ning investoritele atraktiivseteks. Näiteks Techstarsis saavad osalejad kuni 18 000 USA dollarit ning nõu Ameerika tippinvestoritelt ja -ettevõtjatelt. Peale kiirendi lõppu kaasab Techstarsis osaleja keskmiselt üle 1 miljoni dollari investeeringuid.
Techstarsis on käinud eesti firma GrabCad, kelle asutaja Hardi Meybaum arvas Restardi eetris, et Eesti oma kiirendi on väga hea idee.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.