Eesti Interneti sihtasutus teatas vastuseks eilsele ETV saatele "Pealtnägija", et nende infosüsteemi pole sisse murtud.
Rünne toimus Virtuaal.com OÜ infosüsteemi vastu, mitte Eesti Interneti SA infosüsteemi vastu, nagu saates esinenu jutust ekslikult kõlama jäi, kinnitas sihtasutuse juht Marek-Andres Kauts. Virtuaal.com töötleb andmeid ja korraldab oma infoturbet enda nimel ja vastutusel, mitte Eesti Interneti SA vastutusel. Eesti Interneti SA infosüsteemi turvameetmetes probleeme täheldatud ei ole, lisas ta.
Tema sõnul on kõikidel registripidajatel – sh Virtuaal.com OÜ-l – õigus oma teenuste osutamiseks ligi pääseda domeeni registreeijate andmetele. Eesti Interneti SA tuvastas rutiinse kontrolli käigus tavapärasest suurema koormuse Virtuaal.com OÜst lähtuvatel päringutel, mis järel sulges täiendavate asjaolude väljaselgitamiseks Virtuaal.com OÜ ligipääsu.
Pärast täiendavate asjaolude väljaselgitamist tegi Eesti Interneti SA avalduse politseile seoses ebaseadusliku domeeni andmete kopeerimisega ja võimaliku kräkkeri poolt domeeni registreerijate vastu sooritatud kuriteoga, rääkis Kauts.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saates jäi mainimata ka asjaolu, et kuna kriminaalmenetluse käigus on määratud kahtlustatav isik, siis ei saa Eesti Interneti SA võimaliku kurjategija tegevust ja süüteo koosseisu menetluse praeguses faasis kommenteerida, lisas ta.
Eesti Interneti sihtasutusele kuuluva infosüsteemi turvameetmeid ei murtud, kuid asutus viib intsidendi põhjal läbi täiendava analüüsi ning jätkab arutelusid koos registripidajatega süsteemide edasise arendamise üle.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.