Eesti aja järgi täna öösel avalikustab USA tehnoloogiahiid Apple fiskaalse esimese kvartali majandustulemused. Peamise probleemina nähakse seda, kas firma suudab investorite kõrgeid ootusi taas ületada.
Mõistagi ei oota keegi halba tulemust. Apple'i enda teada-tuntud prognoosid on alati ülimalt konservatiivsed ja seekordki ootab firma kvartaalseks kasumikasvuks aastatagusega võrreldes 38%, kirjutab MarketWatch.
Tegu on esimese kvartaliga, kus kajastuvad oktoobris müüki tulnud iPhone 4S müüginumbrid. Lisaks on tegu esimese kvartaliga, kus firma on võimaldanud klientidele tasuta iPhone'i, kui nad sõlmivad kaheaastase lepingu.
Peatähelepanu langebki iPhone'i müüginumbrile, mis analüütikute hinnangul peaks jõuda 30-32 miljoni ühiku vahemikku. Teine oluline tegur on iPad, mis tõenäoliselt oli pühadeperioodil populaarne kingitus.
"Kriitiliseks numbriks kujuneb iPhone'i müük," ütles Piper Jaffray analüütik Gene Munster, kes tõstis enda prognoosi 26 miljonilt 30 miljoni ühikuni.
Munsteri sõnul on iPhone 4Si puhul tegu sisuliselt eelmise telefoni veidi uuendatud versiooniga. Kui müük tõuseb 30 miljonini, siis see toetab tema sõnul teesi, et 90% iPhone'i kasutajatest soetab endale ikkagi uue mudeli, mitte ei vaheta telefoni tootjat.
See tähendab, et arvatavasti sel suvel müüki tuleva iPhone 5 puhul oleks tegu "võimsa uuendusega", lisas Munster.
FactSeti küsitletud analüütikute hinnangul võib Apple 39 miljardi dollarilise käibe juures teenida 10,06 dollarit kasumit. Aasta tagasi sama kvartaliga teenis firma 26,74 miljardi dollarilise käibe juures 6,43 dollarit kasumit.
Keskmiselt ootavad analüütikud, et Apple müüs kvartaliga veidi üle 30 miljoni iPhone'i ning iPade müüdi selle ajaga vahemikus 13-14 miljonit. Maci arvuteid müüdi prognooside kohaselt veidi üle 5 miljoni ühiku.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele