• 19.04.12, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TeliaSonera valmistas pettumuse

TeliaSonera esimese kvartali tulemus valmistas analüütikutele pettumuse, vahendab Bloomberg.
Ettevõtte Norra ja Taani mobiilsideüksuste tulemused halvenesid ja Hispaania üksuse marginaal tõmbus kokku.
TeliaSonera esimese kvartali kasum vähenes aastaga 16 protsenti, 3,91 miljardile Rootsi kroonile. Analüütikud ootasid 4,13 miljardi Rootsi kroonist kasumit.
Käive kasvas kolm protsenti, 25,7 miljardile kroonile.
Ettevõte laiendab oma võrku, et katta suurem osa Rootsist kiire lairiba mobiilside võrguga 2013. aasta lõpuks. Ettevõte alustas 4G mobiiltelefonide müüki.
Käive ja marginaal langes Norras seoses regulatoorsete muudatustega ning Taanis hinnasõja tõttu.
"Muutunud kliendikäitumine on viinud meie vajaduseni arendada meie ärimudelit ja selleni, kuidas me hakkame edaspidi oma teenuste eest raha küsima," ütles TeliaSonera juhatuse esimees Lars Nyberg. 
„Ettevõte taaskinnitas prognoosi, kuid loomulikult kui nad ei saanud esimese kvartaliga hakkama, tekivad küsimused, kas nad suudavad terve aasta ootusi täita,“ ütles Evli Banki analüütik Mikko Ervasti. „Ma eeldan, et aktsia reageerib tulemsutele negatiivselt, kuna vaba rahavoog oli nõrk ning Hispaania tulemus oli eriti nõrk.“
Hispaania üksuse EBITDA-marginaal kahanes 1,7 protsendile ning kogu ettevõtte marginaal vähenes 1,5 prtosendipunkti võrra 34,3 protsendile.  Ettevõte säilitas selle aasta marginaaliprognoosi ning prognoosis kohalikes vääringutes käibe ühe kuni kahe prtosendist kasvu.
Ettevõte kulutab, et moderniseerida võrku Hispaanias. Seal kasvsa esimeses kvartalis klientide voolavus, kuna ettevõtted vähendasid mobiiltelefonide subsiidiumeid, millega kinnitatakse kliente operaatori külge.
 
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 09:00
Alustava ettevõtja A ja O: mida tasub teada domeenidest aastal 2025?
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele