Autor: Indrek Kald • 14. oktoober 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Funtikov: esimese toote loomine võttis kuus nädalat

Ülikasumliku mobiilimängude firma Creative Mobile asutaja Vladimir Funtikovi sõnul kulus neil esimese toote loomiseks kuus nädalat.

Viie tarkvaraarendajaga alustanud ettevõttel kulus esimese toote väljatöötamiseks kuus nädalat ning sündinud mobiilimängu laaditi juba esimesel nädalal alla 40 000 korda. Tänaseks on Creative Mobile'i mänge alla laaditud 70 miljonil korral.

"Androidi platvormil teenib rohkem raha tasuta mängudega – arendaja teenib tulu rakenduse sees näidatavast reklaamist. Samuti tuleks panustada mängu ikooni ja nime väljatöötamisse ning esmamuljesse, et köita inimeste kergesti hajuvat tähelepanu," rääkis Ettevõtluse Auhindade konkursil tänavu aasta alustaja tiitli pälvinud Vladimir Funtikov.

"Mida kauem kulub aega selleks, et ideed välja arendada, seda suurem on risk, et olete töötanud vale idee kallal," hoiatas Silicon Valleys idufirmasid nõustav Tristan Kromer ettevõtjaid, kes oma äriidee viimistlemisele ja lõplikule teostamisele liigselt aega kulutavad.

Tema sõnul peaks idee teostamise jaotama väikesteks sammudeks ning lähtuma "minimaalse elujõulise toote" põhimõttest. See võimaldaks jooksvalt vigadest õppida ja saadud teadmisi toote edasisel arendusel rakendada. Lisaks saaks ettevõtja paremat aimu tarbijate tegelikust nõudlusest.

2010. aastal Soomes aasta innovaatori tiitli pälvinud juhtmevabasid mobiililaadijaid tootva ettevõtte Powerkiss turundusjuht Maija Itkonen kõneles innovatsiooni leviku eeldustest. Ta pidas innovaatilise toote läbilöögi puhul oluliseks suhtelist konkurentsieelist, sobituvust väärtuste ja tavadega, kasutamislihtsust, aga ka toote katsetatavust ning jälgitavaid tulemusi.

Idufirmadele suunatud üritustesarja StartSmart! raames toimus 1. ja 2. oktoobril Tallinnas kahepäevane seminar Execute4Success, millest võttis osa 150 peamiselt Eestist ja Soomest pärit ettevõtjat. Loengute ja töötubade käigus õppisid osalejad, kuidas äriidee kiirelt prototüübiks muuta ja prototüübi alusel saadud tagasiside abil ideed edasi arendada.

Lisaks jälgis üritust online-ülekande vahendusel veel 600 huvilist. Kokku on veebiülekannete vahendusel seminaridest osa saanud juba ligi 30 000 inimest. Loengute ja töötubade videosalvestused on kättesaadavad StartSmart! kodulehelt start-smart.me ja koondavad alustavate ettevõtjate jaoks kriitilisi oskusi puudutavaid õppetunde.

StartSmart! on konverentside, praktiliste seminaride, töötubade ja võrgustikku laiendavate ürituste sari, mis on suunatud Eesti ja Soome alustavatele ettevõtjatele. Üritustesari kestab 2013. aasta keskpaigani ja seda organiseerivad koostöös Eesti Arengufond, Aalto Ülikool Soomes, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, Technopolis Ülemiste  ja konsultatsioonifirma BDA Consulting. Projekti rahastas osaliselt Euroopa Liit Kesk-Läänemere Interreg IVA programm 2007–13.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755