Tarbijakaitseamet tuletab jõulumeeleolus e-ostlejatele meelde, et enne ostuotsust tuleb kindlasti kontrollida internetikaupmehe tausta.
E-kaubandusega seotud pöördumised tarbijakaitseametisse on juba pikemat aega olnud üsna sagedased, viimasel poolaastal eranditult teemade esikolmikus.
„Nendest pöördumistest nähtub selgelt, et tarbijad ei vaevu enne ostuotsust kaupleja tausta kontrollima. Kaebusi tuleb isegi meie musta nimekirja kantud ettevõtete kohta,“ rääkis tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
Turetski soovitas enne ostuotsust kindlasti läbi teha kolm sammu: vaadata äriregistrist, kas ettevõte on registreeritud ja tegutseb legaalselt; heita pilk ameti kodulehele olevale mustale nimekirjale ning guugeldada e-poe nime ja uurida foorumitest varasemate klientide kogemusi. „Kui nendest allikatest leitud info tekitab pisutki kahtlusi, on tark otsida usaldusväärsem müüja.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Selle aasta 11 kuuga on tarbijad ametile seoses e-kaubandusega saatnud 868 kirja ning 289 kaebust. Mullu samal perioodil olid need arvud 530 ja 71.
Seotud lood
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.