• 04.02.13, 10:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata, mis infot Google sinu kohta kogub

Käitumispõhine reklaam on turundajate jaoks ideaalilähedane võimalus digimeedias turundamiseks. Tihti pole inimesed teadlikud, et nende internetikasutust jälgitakse.
Käitumispõhises reklaamis kasutatakse inimese veebikäitumise kohta kogutud teavet – näiteks milliseid lehti ta külastab või otsingud teeb – selleks, et valida välja, milliseid reklaame sellele konkreetsele inimesele kuvada, kirjutab Best Marketingis meediaagentuuri Mindshare Eesti digitaalmeedia spetsialist Tauri Juhkam.
Mida minu online-käitumise kohta teatakse? Tehke üks lihtne katse – pange Google'i otsingusse "ads preferences manager" ning valige esimene orgaaniline tulemus ehk mitte reklaam, mis on kollakal taustal. Kui te pole teadlikult keelanud oma käitumise jälgimist, siis näete seal, mida Google teie viimase 30 päeva internetikasutamise põhjal on õppinud.
"Your categories" näitab laias laastus, milliste teemade vastu olete viimasel ajal huvi tundnud. Infot teid huvitanud teemade kohta saab Google kasutada teile mõeldud reklaamide suunamisel nii Google'i otsingus kui reklaamivõrgustikus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui olete hiljuti näiteks uurinud reisimise ja erinevate reisisihtkohtade kohta, siis tõenäoliselt on teie huvikategooriates esindatud reisikategooria ning on ootuspärane, et näete internetis olulisel määral lennu- ja reisifirmade reklaame.
Juhul, kui olete mõnel Google'i poolt jälgitaval veebilehel sisestanud oma isikuandmed, näete ka oma demograafilist lahterdust: vanusegrupp, sugu, räägitavad keeled jms. See võimaldab veelgi täpsemat reklaami suunamist.
Mida tähendab käitumispõhine reklaam turundajatele ja kasutajatele, loe teemaveebist best-marketing.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.05.25, 10:14
Smart-ID, AI ja null paberit: uus tarkvara võimaldab koosolekuid pidada detailidesse takerdumata
Koosoleku pidamine tähendab rohkemat kui lihtsalt arutelu – see hõlmab päevakorra koostamist, hääletusi, otsuste dokumenteerimist ja protokollide koostamist, kusjuures aina sagedamini toimuvad nõupidamised üle veebi. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco on loonud lahenduse, mis viib koosolekute korraldamise uuele tasemele, olgu selleks aastakoosolek, avaliku sektori istung või aktsionäride üldkogu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele