• 04.02.13, 10:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vaata, mis infot Google sinu kohta kogub

Käitumispõhine reklaam on turundajate jaoks ideaalilähedane võimalus digimeedias turundamiseks. Tihti pole inimesed teadlikud, et nende internetikasutust jälgitakse.
Käitumispõhises reklaamis kasutatakse inimese veebikäitumise kohta kogutud teavet – näiteks milliseid lehti ta külastab või otsingud teeb – selleks, et valida välja, milliseid reklaame sellele konkreetsele inimesele kuvada, kirjutab Best Marketingis meediaagentuuri Mindshare Eesti digitaalmeedia spetsialist Tauri Juhkam.
Mida minu online-käitumise kohta teatakse? Tehke üks lihtne katse – pange Google'i otsingusse "ads preferences manager" ning valige esimene orgaaniline tulemus ehk mitte reklaam, mis on kollakal taustal. Kui te pole teadlikult keelanud oma käitumise jälgimist, siis näete seal, mida Google teie viimase 30 päeva internetikasutamise põhjal on õppinud.
"Your categories" näitab laias laastus, milliste teemade vastu olete viimasel ajal huvi tundnud. Infot teid huvitanud teemade kohta saab Google kasutada teile mõeldud reklaamide suunamisel nii Google'i otsingus kui reklaamivõrgustikus.
Kui olete hiljuti näiteks uurinud reisimise ja erinevate reisisihtkohtade kohta, siis tõenäoliselt on teie huvikategooriates esindatud reisikategooria ning on ootuspärane, et näete internetis olulisel määral lennu- ja reisifirmade reklaame.
Juhul, kui olete mõnel Google'i poolt jälgitaval veebilehel sisestanud oma isikuandmed, näete ka oma demograafilist lahterdust: vanusegrupp, sugu, räägitavad keeled jms. See võimaldab veelgi täpsemat reklaami suunamist.
Mida tähendab käitumispõhine reklaam turundajatele ja kasutajatele, loe teemaveebist best-marketing.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.24, 15:53
KPMG ekspert: kõige kiiremini tasub ära rutiine automatiseeriv AI-rakendus
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele