5. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EMT: Elisa ja Tele2 ei konkureeri meiega kvaliteedis

Eelmise nädala lõpuks avalikustatud numbriliikuvuse näitajad viitavad EMT ülekaalukale edule. EMT enda hinnangul on edu taga kvaliteet. Paljud kliendid on ringiga EMT-s tagasi.

Jaanuar oli edukaim EMT-le, kes sai Tehnilise Järelvalve Ameti statistika järgi juurde 1498 mobiilinumbrit. EMT avalike suhete juht Kaja Sepp jääb EMT edu kommenteerides tagasihoidlikuks: "Numbriliikuvus pole siiski kogu tõde, vaid peegeldab turust ainult ühte osa." Tema sõnul oli EMTle 2013.aasta jaanuar edukas ka klientide koguarvus, mitte ainult numbriliikuvuses.

Eelmise aasta viimasest kvartalist alates on telekomiturul kõige rohkem kliente liikunud oma numbriga just EMT-sse. "Enamik tulijaid toob põhjuseks EMT parema kvaliteedi, eriti just mobiilse interneti osas. Ka turu-uuringud kinnitavad, et EMT mobiilse interneti kasutajad on kõige rahulolevamad. Paljud tulijad on teinud oma valiku ka 4G teenustest lähtuvalt," toob Sepp välja klientide eelistuste tagamaad. "Konkurentidel on selleni minna väga pikk tee. Elisa pole 4G võrku veel klientidele avanudki ja Tele2 avas eelmise aasta lõpus," toob Sepp välja EMT konkurentsieelise. Sepa sõnul on mitmed kliendid ringiga kõikide operaatorite juures ära käinud, teiste teenused ära proovinud ja nüüd ringiga nende jurues tagasi. "Hinnavahed on operaatoritel muutunud üsna väikeseks, nii et EMT puhul kasutavad paljud ka seda vana head fraasi - parim hinna-kvaliteedi suhe."

Jaanuaris oli numbriliikuvuse suurim kaotaja Tele2, kelle juurest liikus ära 1637 mobiiltelefoninumbrit.Tele2 müügidirektori Jaanus Seppa sõnul on siiski ka Tele2-e aktiivsete klientide arv pidevalt ja stabiilselt kasvanud. "Selle aasta jaanuaris kasvas meie kliendibaas kokku ligi tuhande kliendi võrra," toob ta näite. Seppa sõnul on Tele2-e strateegia pigem kliendibaasi kasvatamine oma tänase klientuuri kaudu. "Tänase kliendi soovitus on parim viis uue kliendisuhte alustamiseks. Samuti oleme me igati soosinud uute pereliikmete lisandumist. Peredele mõeldud lahendustele keskendume ka edaspidi," viitab Seppa.

"Aga jah, pöörame edspidi rohkem tähelepanu ka numbriliikuvusega seonduvale. Seda just ajakirjanduse kasvanud huvi arvestades," võtab Seppa teema kokku.

Tehnilise Järelevalve Ameti andmeil liikus jaanuaris kokku 9543 numbrit, neist 8247 mobiiltelefoni- ja 1296 tavatelefoninumbrit. Liikunud numbrite arv kajastab tava- ja mobiiltelefoninumbrite üleminekut ühe sideettevõtte juurest teise juurde. Liikunud numbrite arvul puudub otsene seos sideettevõttega liitunud või sealt lahkunud klientide üldarvuga, sest ühel kliendil võib olla mitu numbrit, kuid samas üks liitumisleping.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755