Autor: Ken Rohelaan • 7. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

EPC: Google laiendagu tasusid üle Euroopa

Euroopa meediagruppe esindava European Publishers Councili (EPC) juhi Francisco Pinto Balsemao sõnul peab Google laiendama oma eelmisel nädalal prantslastele tehtud pakkumist seoses sisu kasutamisega ka teistesse riikidesse, vahendas Reuters.

Eelmisel nädalal nõustus Google maksma 60 miljonit eurot spetsiaalsesse fondi, et aidata arendada Prantsusmaa meediat internetis. Prantsuse väljaanded nõudsid litsentsitasusid otsingumootorite tulemustes ilmunud pealkirjade ja artiklite väljatõstete eest.

Google kooskõlastas sarnase juhtumi Belgia väljaannetega detsembris, aidates suurendada nende müügitulu. Samal ajal jätkub arutelu Saksamaa väljaannetega.

"Otsingumootorid saavad rohkem kui 90% müügitulust online-reklaami vahendusel ja märkimisväärne osa sellest tuleb otse või kaudselt vabast ligipääsust meedia toodetud professionaalsetele uudistele või meelelahutuslikule sisule," ütles Balsemao, kes on ka Portugali meediagrupi Impresa tegevjuht.

Balsemao hinnangul on praegune olukord Euroopa meediagruppide jaoks väga kehv, sest pealkirju ja artiklite väljatõsteid kasutatakse autoriõiguste omanike loata või neile vastutasu maksmata. Balsemao sõnul peaksid Google'i taolised ettevõtted maksma tasu.

European Publishers Council esindab Euroopas 26 peamist meediagruppi, kuhu kuuluvad näiteks Thomson Reuters, Prisa, News International, Axel Springer ja Impresa.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755