Autor: Marek Mühlberg • 4. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Raul Liive: ebaõnnestumine on hea

Skype beetaprogrammi juht Raul Liive märkis ITuudiste seminaril „Meeskonnatöö ja IT protsesside juhtimise parimad praktikad”, et scrumi abil arendades on ebaõnnestumine protsessi osa.

Oma ettekandes "Tarkvara arendus ja testimine scrum metoodika alusel" selgitas Liive, et osad sprindid (scrum metoodika ajapiiranguga arendusühik, tavaliselt kestusega üks nädal kuni üks kuu - toim.) peavadki ebaõnnestuma. Liive sõnul tasub muutuda murelikuks siis kui kõik sprindid õnnestuvad.

Liive, kes on üks esimesi Scrum Mastereid Skypes tõdes, et scrum'i kasutuselevõtu tingivad tavaliselt koskmudeliga kaasnevad piirangud (nt. piiratud väljalasete arv aastas, pidev vajadus parandada vigu, skoobi vähenemine, tehniline võlg ja probleemide tähtaegadest kinnipidamisega).

"Konkurents, vastutuse puudumine, vajadus olla toodete poolt juhitud, vajadus kiiremini uued võimalused klientideni viia, vajadus olla ennustatav, vajadus vabaneda tehnilisest võlast ja vähendada vigade parandusi," loetleb Liive põhjuseid, miks tarkvara arendamise puhul scrum'i poole pöördutakse.

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112