2012. aasta lõpus lõpetas Eesti Rahvusringhääling lepingu IT-firmaga Helmes, kes ei suutnud täita ERRi internetivõrgu loomise tellimust. Tulemuseta töö eest maksis ERR 230 000 eurot.
Helmes, Eesti üks suuremaid IT-teenuseid osutavaid ettevõtteid, võitis 2011. aastal ERRi ühtse internetikeskkonna loomise riigihanke. 2012. aasta lõpuni käis IT-toote väljatöötamisel tormiline tegevus. Ometi teatas ERR eelmise aasta lõpus, et lõpptulemus ei vasta ootustele ning projekti vastu ei võeta.
Siiski on ERR tänaseks loobunud pretensioonide esitamisest. Põhjus: Helmes maksis ERRile kompensatsiooni. 230 000 eurot projekti esialgsest 290 000eurosest maksumusest (maksudeta) oli selleks ajaks “ära töötatud”. Seejuures rahastas projekti 71% ulatuses Riigi Infosüsteemi Amet; ülejäänud osa käis välja ERR. Aga mida ei ole, on internetikeskkond.
Äripäevani jõudis info ühelt Helmese kunagiselt töötajalt. Inimene, kes soovis jääda anonüümseks, juhtis tähelepanu veidrale olukorrale: firma võidab suuri projekte, kuid töö lõppjärgus, toote katsetamisel, ilmnevad sageli probleemid. See tähendab, et toode kujutab endast midagi muud kui tellija oli soovinud. Firma endise töötaja sõnul teeb Helmes tellijale ettepaneku võtta toode vastu sellisel kujul, nagu see välja tuli. Kuid “hüvitusprotsendiga”, see tähendab firmapoolse juurdemaksuga võimalike viimistlustööde eest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kuidas kommenteerivad lugu asjaosalised, loe tänasest Äripäeva paberlehest.
Autor: Ave Lepik, Viktoria Ladõnskaja
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.