Autor: Silja Oja • 27. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Veebilehte planeerides kehastu sihtgrupiks. Aknafirmade näide.

Eesti üks kogenumaid veebi-professionaale Kaupo Kalda annab nõu, kuidas sihtgrupi vajadustele keskendudes luua oma ettevõttele veebilehe abil ekperdi kuvand, tekitada usaldust ning sealt edasi paremini müüa.

"Puutume alatasa kokku olukorraga, kus klient on oma teemas nii sees, et ei suuda enam sihtgrupiga adekvaatselt rääkida. Iga päev oma tööd tehes pead sa mingi hetk teatud asju elementaarseks. Me ise oleme sama ämbrit jala otsas logistanud ja rääkinud vahest liialt erialases žargoonis, aru saamata, et näiteks "responsive web" ei ole kõigile une pealt selge termin. Seda keerulisem ja olulisem on mõista, kuidas müüa oma toodet/teenust arusaadavalt "puhtale lehele"," kirjutab Kaupo Kalda OKIA blogis.

Mõtteharjutus näitega – aknad ja Eesti aknatootjad 

Plaanin vahetada oma majal aknad soojapidavamate vastu, mõistlikus hinna ja tulemuse suhtes. Selleks, et teemas orienteeruda, olen püüdnud guugeldada ja uurida. Tavaline inimene ei tea akendest ju suurt midagi, on pakettaknad, on mingid materjalid nagu puit, plastik, vist alumiinium, on soojapidavamad, on vähem, 2-kordsed, 3-kordsed… Umbes sellised on teadaolevad lähteandmed inimesele tänavalt.

Google Adwordsi Keyword Planner ütleb, et sõna "aknad" otsitakse keskmiselt 2400 korda kuus ning on ilmselt selle teema enimotsitud termin. Teisel kohal on "puidust aknad" 390 otsinguga. Kui otsin Googlest "aknad", tulevad Viking Window, Arutech, Plasto. Just need 3 tublit Eestimaa ettevõtet saavad absoluutse enamuse Google orgaanilisest liiklusest endale. Hästi tehtud SEO ja üldine brändituntus, aga kuna Google robot ei osta aknaid, vaatame, kas mind aidatakse ka ostusoovini.

Hea veeb peab olema läbimõeldud, eesmärgipõhine. Loodetavasti aitavad aknafirmade näited OKIA blogis teid siinkohal edasi.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755