Kindlasti olete kuulnud mobiilitootjast Blackberryst, mille telefoni kiitis isegi USA president Barack Obama avalikult. Tänaseks on see Kanada firma pankroti äärel.
Blackberry oli eriti hinnatud korporatiivklientide hulgas tänu kauakestvale akule, optimeeritud andmeedastuskiirusele ja klaviatuurile. Blackberry uuris oma äriklientidelt, kas nad vajavad suure puuteekraaniga ja kiire brauseriga telefone. Vastus oli ei – IT-juhid ei tahtnud, et nende töötajad oma telefoniga Facebookis aega viidaks ja aku juba poolest päevast tühjaks saaks. See oli ratsionaalne argument.
Aga lõppkasutajad ehk suurfirmade töötajad tahtsid ikka edevaid televiisorisuuruse ekraaniga telefone. Tühja sest akust ja andmeside kulust! Ja nõudsid endale töötelefoniks iPhone'i ja Androidi mobiile.
Blackberry õppetund on see, et B2B-turul tegutsedes tuleb mõelda lõppkasutajale, mitte ostuotsuse tegijale (IT-juhile).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vältimaks Blackberry vigu, tasub 15. oktoobril tulla
konverentsile Best B2B 2013. Esinejate seas on B2B ettevõtete tipud, kes jagavad oma kogemusi ja annavad praktilisi soovitusi.
Näiteks saab teada, kuidas B2B-teenuse disain aitab kasumit suurendada. Esineb Göran Crafoord Rootsist. Ergo Metsla Bermetist räägib, mida on õppida terasemüüjalt, kes müüb konkurentidega võrreldes sama hinnaga sisuliselt identset toodet. Argo Saul Nordic Houses OÜst annab nõu, kuidas edasimüüjate abil välisturgusid vallutada. Mart Mägi Amservist vahendab kogemust, kuidas kohandada globaalseid (ja väga jäiku!) brände Eesti turule. Tieto Eesti juht Anneli Heinsoo jagab õppetunde, kuidas teha olemasolevatele klientidele lisamüüki, kui uusi kliente pole lihtsalt piisavalt võtta.
Autor: Äripäev, Indrek Kald
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.