6. oktoober 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kartke sotsiaalmeedia eksperte

Wikipedia asutaja Jimmy Wales hoitas Nordic Business Forumil esinedes tippjuhte sotsiaalmeedia ekspertide kergekäelise palkamise eest.

Wales’i sõnul ponnistavad paljud ettevõtted asjatult selleks, et teha sotsiaalmeediast mingit müstilist imetegijat. “Sotsiaalmeedia taga on inimesed,” sõnas Wales, kelle hinnangul on võrgustikes vaja oma äri huvides tegutseda vaid osal firmadel. Ülejäänutel pole vaja sellele aega kulutada.

Wales näitas slaidi USA hambaarstist, kelle veebisaidil ilutseb suur silt “Jälgi meid Twitteris!”, ja kellel on Twitteris üheksa jälgijat. “Keegi ei taha jälgida Twitteris hambaarsti!” tähendas Wales. “Küllap mõni “ekspert” on jälle nõu käinud andmas.”

Oma ettekandes rääkis Wales peamiselt vabatahtlike organiseerimisest – Wikipedia heaks töötab ligi 100 000 vabatahtlikku, kuid umbes 3000–5000 nendest on tõeliselt organiseeritud ja kirglikud. Lihtsalt crowd-sourcing’usse (“massid ise teevad meie töö ära”) Wales ei usu.

Eestile soovitas ta välismaiste talentide meelitamiseks vaadata üle, kui lihtne on riiki elama asuda ja siin midagi uut ja põnevat alustada. “Suured riigid vaatavad, keda nad sisse lasevad. Eesti ja Soome võiksid olla paindlikumad ja avatumad äriks ning innovatsiooniks,” ütles Wales pressikonverentsil Äripäeva küsimusele vastates.

Ta oli teadlik Eesti üldisest “veebiaktiivsusest”, ja märkis, et Eesti ja teised Põhjamaad on ka Wikipedias per capita osalust ja kirjete arvu vaadates üliaktiivsed.

Autor: Aivar Hundimägi, Kertu Ruus

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112