6. oktoober 2013
Jaga lugu:

Kartke sotsiaalmeedia eksperte

Wikipedia asutaja Jimmy Wales hoitas Nordic Business Forumil esinedes tippjuhte sotsiaalmeedia ekspertide kergekäelise palkamise eest.

Wales’i sõnul ponnistavad paljud ettevõtted asjatult selleks, et teha sotsiaalmeediast mingit müstilist imetegijat. “Sotsiaalmeedia taga on inimesed,” sõnas Wales, kelle hinnangul on võrgustikes vaja oma äri huvides tegutseda vaid osal firmadel. Ülejäänutel pole vaja sellele aega kulutada.

Wales näitas slaidi USA hambaarstist, kelle veebisaidil ilutseb suur silt “Jälgi meid Twitteris!”, ja kellel on Twitteris üheksa jälgijat. “Keegi ei taha jälgida Twitteris hambaarsti!” tähendas Wales. “Küllap mõni “ekspert” on jälle nõu käinud andmas.”

Oma ettekandes rääkis Wales peamiselt vabatahtlike organiseerimisest – Wikipedia heaks töötab ligi 100 000 vabatahtlikku, kuid umbes 3000–5000 nendest on tõeliselt organiseeritud ja kirglikud. Lihtsalt crowd-sourcing’usse (“massid ise teevad meie töö ära”) Wales ei usu.

Eestile soovitas ta välismaiste talentide meelitamiseks vaadata üle, kui lihtne on riiki elama asuda ja siin midagi uut ja põnevat alustada. “Suured riigid vaatavad, keda nad sisse lasevad. Eesti ja Soome võiksid olla paindlikumad ja avatumad äriks ning innovatsiooniks,” ütles Wales pressikonverentsil Äripäeva küsimusele vastates.

Ta oli teadlik Eesti üldisest “veebiaktiivsusest”, ja märkis, et Eesti ja teised Põhjamaad on ka Wikipedias per capita osalust ja kirjete arvu vaadates üliaktiivsed.

Autor: Aivar Hundimägi, Kertu Ruus

Jaga lugu:
ITUUDISED UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad Ituudised uudised igal nädalal enda postkasti.

Ituudised.ee toetajad:

Enimloetud
Aali Lilleorg
Aali LilleorgtoimetajaTel: 505 3172aali@ituudised.ee
Ana Madismäe
Ana Madismäereklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150Ana.Madismae@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt