Reklaamijate soov jõuda suurema hulga tarbijateni läbi nutitelefonide ja tahvelarvutite aitas Facebookil lüüa kolmanda kvartali käibeprognoose, kuid investorid müüsid firma aktsia punasesse.
Aastases võrdluses kasvas Facebooki käive 60%, 2,02 miljardi dollarini. Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid keskmiselt 1,91 miljardi suurust käibekasvu.
Korrigeeritud kasum aktsia kohta küündis kolme kuuga 25 sendini aktsia kohta, samas kui analüütikud ootasid kasumiks 19 senti. Facebook oli 425 miljoni dollariga kasumis, võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartali 59 miljoni dollarilise kahjumiga.
Mobiilseadmetelt tulenev reklaamitulu kasvas teise kvartali 41% pealt kolmandaks kvartaliks 49% peale. Analüütikute keskmine prognoos oli 45,6%.
"Mobiilreklaam on ilmselt kõigi peas kõige tähtsam praegu," kommenteeris Bloombergile S&P Capital IQ analüütik Scott Kessler, kes on Facebooki aktsiale andnud neutraalse soovituse. "See veab kasvu ja veab kaasamist. Facebook näitab üha suuremat tulu mobiilseadmetelt."
Facebookil oli kolmandas kvartalis 1,19 miljardit igakuist aktiivset kasutajat, mis on edasiminek varasema kvartali 1,15 miljardilt. Mobiilseadmete kasutajate hulk kasvas 6,7%, 874 miljonini.
Facebook tõi enda mobiilseadmete reklaamiteenuse välja alles 2012. aasta keskel ning on sellest alates teenuste valikut laiendanud, samas kui kasutajate privaatsus järjest kahaneb. Selle kuu alguses teatas firma, et laiendab reklaamiteenust, mis võimaldab firmadel sihtida kliente sõltuvalt nende online-tegevusest väljaspool sotsiaalvõrgustikku.
Lisaks teatas Facebook see kuu, et nad toovad välja reklaamiteenuse neile kuuluvad fotode ja videote jagamise portaalis Instagram.
Tulemuste järel oli sotsiaalvõrgustiku aktsia Nasdaqi börsi järelkauplemises esialgu ligi 18% plussis. Optimism asendus aga pessimismiga ning aktsia oli paar tundi pärast tulemuste avalikustamist ligi 2% miinuses, makstes 48,19 dollarit. Ilma selle languseta on firma väärtpaber kallinenud aasta algusest 84%.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele