• 27.11.13, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks soomlased ameeriklastele mobiilimängudes ära teevad?

Soome mobiilimängufirmad teevad USA mänguedetabelites kohalikele pika puuga ära. Forbesi kaasautor Tero Kuittinen uuris Soomes konverentsi "Slush" külastajate käest, mis soomlaste firmad nii edukaks teeb.
Möödunud nädalal juhtis Soome firma FDG Entertainment mänguga "Oceanhorn" USAs iPadi mängude allalaadimise edetabelit. Rovio "Angry Birds Star Wars 2" oli viiendal kohal. Samal ajal oli soomlaste Supercell oma kahe mänguga iPadi rakenduste edetabelis teisel ja kolmandal kohal. Seega – kolm Soome firmat hõivasid kahes edetabelis rohkem kohti kui USA kohalikud tootjad kokku.
Soomlaste firmad teeb "Slushi" külastajate meelest edukaks lööv kujundus, Apple'ile suunatus, range testimine, kaval hinnapoliitika ja jõulised uuendused.
1. Lööv kujundus. Konverentsi "Slush" külastajad tõid välja, et enamikul Soome mobiilimängudel on äratuntavalt hea graafika ja heli. Soomlaste eesmärk ei pruugigi olla midagi täiesti uut välja mõelda, nad võivad teha sügava kummarduse mõnele mängunduse teetähisele või eripärale. Näiteks Frogmindi "Badland" sisaldab viiteid Jaapani mänguklassikale.
2. Fookus Apple'i eelistustele. Soome firmad panevad hoolega tähele, milliseid mänge Apple armastab. Nad teevad mänge, mille graafika rõhutab iPadi oivalisi võimalusi, ja promo Apple'ilt ongi käes.
3. Järeleandmatu testimine. Soome firmad testivad mänge enne suurtele turgudele laskmist kaua, vahel isegi aasta. Katseturud on näiteks Uus-Meremaa ja Kanada. Nad nikerdavad oma mängude kallal seni, kuni kõik on laitmatu.
4. Kaval hinnastamine. Kõik arvavad, et läbi löövad vaid tasuta rakendused. Soomlased tõestavad vastupidist. Näiteks FDG Entertainmenti "Oceanland" maksab üheksa dollarit, aga on ikka USAs allalaadimistelt number üks. Turg liigub küll tasuta mängude poole, aga soomlased teavad, et tasulised mängud mõjuvad selle keskel eriti eksklusiivselt ja ihaldusväärselt.
5. Jõulised uuendused. Nii Rovio kui ka Supercell on pärast esimest edu targalt ja tugevalt laienenud. Samas toovad paljud USA mängutootjad uuendusi välja üllatavalt aeglaselt, näiteks mängutootja Electronics Arts on raskustes, sest hitile "Plants vs Zombies" ei järgnenud piisavalt kiirelt midagi uut.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele