Autor: Marek Mühlberg • 5. detsember 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Andres Kukke: kokkuhoius on piir ees, tulude suurendamisel mitte

Infovara OÜ ärianalüüsi juhtivkonsultant Andres Kukke esineb 12. detsembril Äripäeva seminaril "Parimad praktikad: Elektroonilise kliendiinfo kasutamine." Kukke räägib, kuidas ehitada üles kliendi intelligentsuse programmi, juhib tähelepanu kaasnevatele dilemmadele ja toob näiteid reaalsete kasutuslugude seast.

Järgneb lühiintervjuu

Milline on täna Eesti ettevõte tase elektroonilise kliendiinfo kogumisel ja kasutamisel?

Analüütikuna on raske üldistada, sest keskmine tase ei peegelda tegelikkust. Häid kaasusi on vähe. Ühest küljest on äripoolel justkui nõudlus, kuid IT osakondade tööde tähtajad on väga pikad. Teisalt jälle äripool ei suuda kokku panna tervikpilti tehnilistest võimalustest. Üldistades – vähestel ettevõtetel on olemas strateegia kliendiinfo kasutamiseks ning veel vähematel vastav meeskond, kes tegeleks analüüsi ja sünteesiga.

Ilma inimesteta (st. investeeringuteta) jääb kliendiinfo ainult tehniliseks andmebaasiks ja ei muutu äriteadmiseks. Samas potentsiaali on, sest info klientide käitumise kohta on olemas ja uskumus, et seal peitub meie homne edu võti, on samuti tekkimas.

Mis on suurim viga, mida elektroonilise kliendiinfo kogumisel ja kasutamisel tehakse?

Viga seisneb selles, et neid andmeid ei kasutata, sest:

a) esitatakse vähe küsimusi (miks meil asjad nii on, millised on trendid või muutused)b) projektid andmete kasutuselevõtuks tehakse reeglina osakonna sees, mitte osakondade üleselt ning seetõttu läheb suur osa andmetes peituvast jõust kaduma. Väärtust loovad andmed just ristkasutuses.c) andmekasutuse projekti tegemisel keskendutakse sellele, kas projekt on ajagraafikus ja eelarves, mitte sellele, mis on projekti investeeringutasuvus (ROI). Paradoksaalsel kombel projekti kavandamisel ROI küll planeeritakse, kuid hiljem läheb kogu võhm projektijuhtimisele.

Millise konkurentsieelise annab ettevõttele elektroonilise kliendiinfo efektiivne kasutamine?

See sõltub ettevõttest. Väidetavalt teenib Amazon kuni 25% kõrgemat käivet tänu personaliseeritud pakkumistele. Personaliseeritud pakkumisi saab teha ainult tänu kliendiandmete analüüsile.

Erinevad uuringud annavad kliendiandmete kasutamise korral käibe kasvuks 5%-16%. Ühega tunduvad kõik nõus olevat - kui vaadata võimalike suundi, kus andmetöötlust rakendada, siis konstateeritakse üheselt, et kulude kokkuhoius on piir ees, kuid tulude suurendamisel mitte.                                 

Vaata kava ja registreeru üritusele SIIN

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755