Valitsus kinnitas täna Küberjulgeoleku strateegia aastateks 2014-2017, mille eesmärk on suurendada riigi küberturvalisuse alast võimekust ja inimeste teadlikkust küberohtudest.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul võtab strateegia arvesse Eesti ja meie partnerite kogemusi ning on suunatud küberturvalisuse riskide avastamisele ning maandamisele.
„Eesti e-riik, ID-kaart, e-valimised jt lahendused on maailmas saanud positiivset tähelepanu. Kuid meie sõltuvus e-lahendustest teeb meid ka rünnatavaks," ütles Palo. "Küberjulgeoleku strateegia ütleb, kuidas ohte ennetada ja vajadusel ennast kaitsta. Küberkaitse on valdkond, kus kogu maailmas vaadatakse Eesti poole – kuidas meie seda teeme, mida ette võtame. Aktiivne roll küberjulgeolekupoliitika kujundamisel tõi kaasa NATO Küberkaitse Koostöökeskuse rajamise Eestisse. Suuresti Eesti initsiatiivil ja kaasabil on küberjulgeolek saanud osaks NATO ja ELi poliitikast. Peame püsivalt tegutsema, et olla ka tulevikus selle maine vääriline.“
Küberjulgeoleku strateegia keskendub elutähtsate teenuste tagamisele, küberkuritegevusvastase võitluse tõhustamisele ja riigikaitseliste võimete arendamisele. Neile lisanduvad toetavate tegevustena õigusliku raamistiku kujundamine, rahvusvahelise koostöö edendamine, teadlikkuse tõstmine ja küberjulgeolekut tagavate spetsialistide ja lahenduste tagamine.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Strateegia elluviimist koordineerib Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium. Selle elluviimisel osalevad kõik ministeeriumid ja riigiasutused, eeskätt Kaitseministeerium, Riigi Infosüsteemi Amet, Justiitsministeerium, Politsei- ja Piirivalveamet, Riigikantselei, Välisministeerium, Siseministeerium ning Haridus- ja Teadusministeerium. Strateegia elluviimisel tehakse koostööd vabaühenduste, ettevõtlusorganisatsioonide, omavalitsuste ja haridusasutustega.
Strateegia tegevuste kogumaksumus on ligi 16 miljonit eurot.
Strateegia avaliku osaga saab tutvuda
siin:
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.