Autor: Merlin Mägi • 27. oktoober 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mobiil-IDga tehakse igakuiselt ligi 2 miljonit toimingut

Sertifitseerimiskeskus AS andmete kohaselt tehakse Mobiil-IDga umbes 1,8 miljonit toimingut kuus, millest 75% on pangatoimingud. Mobiil-ID kasutajate arv Eestis läheneb 50 000-le. Igal kuul  liitub Eestis Mobiil-IDga umbes 2000 uut kasutajat. 

"Mobiil-ID kasutajate arvu tõusus mängib olulist rolli ka nutiseadmete pealetung, sest nutitelefoni või tahvelarvutisse ei saa sisse logida ID-kaardiga. Sellisel juhul on Mobiil-ID asendamatu ning ka kõige mugavam viis enda tuvastamiseks ja digiallkirja andmiseks," rääkis Eesti Telekomi tootearenduse juht Lauri Läheb.

Mobiil-ID on riiklik isikutunnistus, mis asub mobiiltelefoni SIM-kaardil ning on seetõttu kasutajaga alati kaasas. Mobiil-ID võimaldab teha samu e-toiminguid nagu ID-kaart. Mobiil-IDga saab näiteks logida internetipankadesse ja anda digitaalallkirja nii arvuti, kui mobiiltelefoni vahendusel nii Eestis kui ka välismaal. Mobiil-ID annab võimaluse teostada turvalisi e-toiminguid ka ID-kaardi lugejata ning spetsiaalse tarkvarata arvutites.

Mobiil-ID turvalisus on võrreldav ID-kaardi omaga. Isiku tuvastamine või allkirja andmine ei toimu automaatselt, vaid alles peale PIN1 või PIN2 koodi sisestamist. Samuti toimub Mobiil-ID toimimiseks vajalik andmevahetus taustal krüpteerituna.

Nagu ID-kaart, on ka Mobiil-ID eraisiku omand, mistõttu ei vaja näiteks firmatelefoni kasutajad liitumisel firma volitust.

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112