Sertifitseerimiskeskus AS andmete kohaselt tehakse Mobiil-IDga umbes 1,8 miljonit toimingut kuus, millest 75% on pangatoimingud. Mobiil-ID kasutajate arv Eestis läheneb 50 000-le. Igal kuul liitub Eestis Mobiil-IDga umbes 2000 uut kasutajat.
"Mobiil-ID kasutajate arvu tõusus mängib olulist rolli ka nutiseadmete pealetung, sest nutitelefoni või tahvelarvutisse ei saa sisse logida ID-kaardiga. Sellisel juhul on Mobiil-ID asendamatu ning ka kõige mugavam viis enda tuvastamiseks ja digiallkirja andmiseks," rääkis Eesti Telekomi tootearenduse juht Lauri Läheb.
Mobiil-ID on riiklik isikutunnistus, mis asub mobiiltelefoni SIM-kaardil ning on seetõttu kasutajaga alati kaasas. Mobiil-ID võimaldab teha samu e-toiminguid nagu ID-kaart. Mobiil-IDga saab näiteks logida internetipankadesse ja anda digitaalallkirja nii arvuti, kui mobiiltelefoni vahendusel nii Eestis kui ka välismaal. Mobiil-ID annab võimaluse teostada turvalisi e-toiminguid ka ID-kaardi lugejata ning spetsiaalse tarkvarata arvutites.
Mobiil-ID turvalisus on võrreldav ID-kaardi omaga. Isiku tuvastamine või allkirja andmine ei toimu automaatselt, vaid alles peale PIN1 või PIN2 koodi sisestamist. Samuti toimub Mobiil-ID toimimiseks vajalik andmevahetus taustal krüpteerituna.
Nagu ID-kaart, on ka Mobiil-ID eraisiku omand, mistõttu ei vaja näiteks firmatelefoni kasutajad liitumisel firma volitust.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.