Autor: Meelika Sander-Sõrmus • 7. jaanuar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kust leida IT-spetsialisti?

Juba mitu aastat on räägitud IT-asjatundjate puudusest Euroopas. Inimressursside ekspertide hinnangul on selle peamiseks põhjuseks IT-valdkonna tudengite vähenev arv.

IT-asjatundjate nappus on probleemiks paljudele ettevõtetele. Spetsialistide leidmisega samavõrra aktuaalne on nende tööl hoidmine. Spetsialistide vähesuse lahendamiseks saavad mitte-IT-ettevõtted lülituda ümber enda andmekeskustelt IT-teenuseid osutavatele alltöövõtjatele.

„Ettevõtetel on lihtsam leida usaldusväärset IT-teenuse pakkujat kui vajaliku asjatundlikkuse ja oskustega töötajat,” esitleb Baltmax Projecti juht Uosis Meckauskas lahendust BeAnywhere.

Meckauskase arvates võimaldab IT-taristu hooldamisteenuse sisseostmine ettevõtetel oma eelarvet efektiivsemalt kasutada, sest sellisel juhul ei pea nad enam investeerima riistvarasse, tarkvarasse ega asjakohastesse tugisüsteemidesse.

Kui ettevõte on otsustanud kasutada IT-taristu kaughaldust ja -hooldusteenuseid, on nende ainuke mure meeles pidada lepingutasu kuupäeva. Kõik muu teevad ära asjatundlikud IT-ettevõtted, kelle peamine töö on tagada klientide rahulolu osutatava teenusega. Kaugtuge osutavad ettevõtted aitavad klientidel vähendada ka tegevuskulusid.

Pole üllatav, et ettevõtted kasutavad äri edendamiseks vestlustööriistu ja sotsiaalmeediat. Need vahendid muudavad suhtluse teenusepakkujate ja klientide vahel hõlpsamaks, sest klient saab mis tahes probleemi korral sellest IT-spetsialistile teatada ja edastada talle probleemi üksikasjaliku kirjelduse. Kui IT-tehnik või asjatundjate grupp on probleemi olemusest aru saanud, on neil võimalik see laua tagant lahkumata lahendada.

„Soovitan ettevõtetel oma IT-taristu poliitika üle vaadata ja personali suurendamise või spetsialistide vahetamise asemel vähendada ettevõttesiseseid funktsioone taristu jõudlust kahjustamata,” märgib Meckauskas.

 

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112