Sellele järgnesid kasutajate rahulolu poolest kalastamise harrastuspüügiõiguse ID-pileti ostmine ja arhiiviteatise tellimine eesti.ee vahendusel. Enim kasutatavad e-teenused on lisaks digiretseptile tulumaksudeklaratsiooni esitamine ja riigilõivu tasumine internetipanka. Uuringu põhjal saab öelda, et tüüpiline e-teenuse kasutaja on kõrgharidusega eestlane.
Võrreldes sarnase 2012. aastal läbiviidud uuringuga on rahulolu riigi e-teenustega tervikuna kasvanud 4%.
„Küsitluses osalenute hinnangul aitavad hästi korraldatud ja arendatud riigi ja kohalike omavalitsuste e-teenused säästa aega ning võimaldavad saada rohkem informatsiooni, kuid nende kasutamine aitab kokku hoida ka raha ja vähendada bürokraatiat. Samas on jätkuvalt teenuseid, mis on kasutajate jaoks liiga keerulised,” kommenteeris MKMi Infoühiskonna teenuste arendamise osakonna juhataja Janek Rozov.
Uuringu „Kodanike rahulolu riigi poolt pakutavate avalike e-teenustega 2014“ viis läbi TNS Emor ja selle raames küsitleti 1010 16–74-aastast inimest. .
Uuringuga saate lähemalt tutvuda siin