Aprillist hakkasid 141 riigiasutust saatma e-arveid ettevõtetele, eraisikustele ja asutustele, et kokku hoida kulusid, säästa tööaega ning vähendada tehnilist tööd arvetega.
Tegemist on infosüsteemide vahel liikuvate e-arvetega, mitte pdf-vormis esitatavate müügiarvetega. Eesmärk on muuta e-arvete kasutamine era- ja avaliku sektori vahelisel arveldamisel kohustuslikuks 2016. aasta lõpuks.
“Riigiasutused saavad nüüd nii era- kui juriidilistele isikutele saata e-arveid pankadesse ja erinevate e-arve operaatorite keskkondadesse, nagu näiteks OpusCapita, Omniva ning Registrite ja Infosüsteemide Keskus,” ütles RTK majandustarkvara arenduse osakonna juhataja Marek Ilves. "Näiteks saavad ärikliendid, kellel on olemas vastav võimekus, tellida endale nii riigiasutustelt (G2B) kui ka teistelt ettevõtetelt ettevõtevahelisi (B2B) e-arveid. Samuti saavad tudengid ühiselamu teenuse eest tellida arve panka ning seal ka selle ära maksta. “
Riigiasutustele teenuse osutamiseks sõlmis Riigi Tugiteenuste Keskus (RTK) e-müügiarvete edastamise lepingu kaheks aastaks OpusCapita ASiga. “Riigiasutused menetlevad täna ostuarveid e-arvetena, kuid OpusCapita ja RTK vahelise lepinguga kasvab e-arve saatmise võimekus," ütles Andres Lilleste, OpusCapita müügiarvete tootejuht. "E-arveid kasutavate riigiasutuste arv kasvab pidevalt ja nii on tegu riigipoolse jõulise sammuga just tehniliste võimaluste laiendamisega kaasaegse e-arvete maailma suunas.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
RTK on rahandusministeeriumi poolt hallatav asutus, mis pakub raamatupidamise-, personali- ning palgaarvestuse teenust neljale ministeeriumile ning nende haldusala asutustele. Samuti haldab ja arendab arvestusteenuse pakkumiseks vajalikku majandustarkvara.
OpusCapita on Itella Grupi ettevõte, peakontoriga Soomes.
Seotud lood
Valitsus arutas masinloetavatele e-arvetele ülemineku tegevuskava, mille eesmärk on muuta e-arvete kasutamine era- ja avaliku sektori vahelisel arveldamisel kohustuslikuks 2016. aasta lõpuks.
Eesti ühiskond võiks tervikuna masinloetavatele e-arvetele üleminekuga võita sadu miljoneid eurosid aastas, hindab Omniva infologistika valdkonna juht Kaur Lohk.
Üha rohkem inimesi töötab hübriidrežiimis ehk kontoris viibimise ja kodus töötamise vaheline piir on hägustunud. Sellega koos muutuvad üha paindlikumaks ka töötamiseks vajalikud lahendused. Üheks uuenduseks on tõsta veebikoosolekute ja sündmuste korraldamise tehnilist kvaliteeti ning tõhusust, ent milliseid võimalusi lähitulevik pakub?