Autor: Merlin Mägi • 7. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paype: sünnitusvalud on möödas

Ajujahi konkursist välja kasvanud mobiilse rahakoti rakendusega Paype on tänaseks liitunud üle 30 kaubamärgi.

Ituudised uuris rakenduse loojatelt, millised arengud on vahepeal toimunud.

Ituudised.ee küsimustele vastavad rakenduse loojad Heiko Liiv ja Lauri Luik.

Kuidas on teie areng läinud?

Areng on olnud stabiilne. Teenuse arendamine ning kohandamine kaupmehe ja kliendi soovide tarvis on andnud väga head tagasisidet just optimaalseima lahenduse väljatöötamisel. Toote arendamine on olnud pidev ja jätkuv protsess. Selle juures on olulist rolli mänginud nii kliendi mobiilses rahakotis olevad ettevõtted kui ka need kes on õige pea liitumas. Meie fookus on esialgu ja eelkõige Eestis tuntud kaubamärkide kaasamisel Paype. Peagi on välja tulemas ka suurem uuendus, mis teeb teenuse kliendi ja kaupmehe jaoks veelgi kiiremaks ja mugavamaks. Näiteks oleme toote ümber kujundanud selliselt, et kliendi tuvastamiseks oleks võimalik kasutada nii mobiiltelefoni kui ka ID-kaarti ning tavakasutajal oleks võimalus end kliendiks registreerida ka veebikeskkonnas.

Kas olete juba kaasanud lisakapitali?

Läbirääkimised uute investoritega käivad ning loodame kokkulepped sõlmida selle aasta lõpus.

Kui paljud ettevõtted on juba teie süsteemiga liitunud?

Hetkel on Paypes üle 30 kaubamärgi. Näiteks Estravel, Sportland, Bauhof, Reval Cafe, Babyback, Kalev, Sangar, Marat jne. Jooksvalt lisandub uusi ettevõtteid, seega tasub rahakotil silm peal hoida.

Mis on peamised argumendid, miks ei taheta liituda?

Alguses oli keeruline veenda suuri tuntud kaubamärke meiega liituma, kuna teenus oli uus ning puudus vajalik referents. Täna on Paypes rida tuntud kaubamärke ning nö sünnitusvalud möödunud. Mõned ettevõtted soovivad arendada oma mobiilirakendust ning on seetõttu jäänud ootele. Oleme neile välja pakkunud white labeli teenuse, kus nad saavad meie funktsionaalsust oma äppi sees kasutada. Lähiajal on seal ilmselt ka arenguid tulemas. Pisemad kaupmehed pelgavad vahel pakkumiste tegemisega kaasnevat lisakoormust, kuid meie eesmärk on arendada toode nii mugavaks ja lihtsaks, et see liigselt täiendavat aega ei võtaks (näiteks saaks tulevikus siduda Facebooki postituse Paype omaga, mis tähendab, et tehes nt postituse Facebooki, ilmub see automaatselt ka kliendi mobiilsesse rahakotti või vastupidi).

Kui suuri investeeringuid on teil lähiajal vaja teha, et edasi areneda?

Hetkel käivad läbirääkimised suurusjärgus 500 000 eurot.

Tule kuula lähemalt äppindusest ja mobiilsest ärist laiemalt 25. augustil toimuval "APP-konverentsil 2015: äri on kolinud mobiili".

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755