8. detsember 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

IBM hakkas pakkuma kognitiivsetel andmetel põhinevat ärinõustamist

IBM Eesti müügidirektori Lembit Loo
Foto: Andras Kralla
IBMi asutas uue äriüksuse IBM Cognitive Business Solutions, et pakkuda ettevõtetele ainulaadsel tehnoloogial Watson põhinevat nõustamist, mis suudab analüüsida nende klientide kognitiivseid andmeid nagu fotod, emotsioonid ja heli.

IBM Eesti müügidirektori Lembit Loo sõnul viib kognitiivsete andmete analüüsi võimalus ärinõustamise täiesti uuele tasemele, aidates firmajuhtidel teha senisest läbimõeldumaid otsuseid. “Ettevõtted koguvad täna oma klientide kohta rohkem andmeid kui kunagi varem, kuid 80% nendest jääb äriotsuste tegemisel kasutamata, kuna tavapärased tehnoloogiad ei suuda kognitiivset teavet analüüsida,” sõnas Loo.

IBM suunab maailma esimese kognitiivse tehnoloogia Watson edasiarendamisse ja juurutamisse üle miljardi dollari. Watsoni tehnoloogia on üles ehitatud masinõppele ehk iseõppivatele algoritmidele ning võimaldab analüüsida nii struktureeritud andmeid kui ka struktureerimata infot – fotosid, helisid, keemilisi valemeid ning igasugust teavet, mis liigub sotsiaalmeedias.Kuna tegemist on täiesti uue valdkonnaga, on Loo sõnul IBMi esimeseks eesmärgiks tutvustada äriklientidele kognitiivse ettevõtluse potentsiaali ning sellega avanevaid võimalusi. “Meie konsultandid analüüsivad põhjalikult ettevõtte valmisolekut kognitiivse ettevõtlusega alustamiseks ning töötavad selleks iga kliendi jaoks välja sobivaima stardipaketi,” tutvustas Loo. Tänu kognitiivsele tehnoloogiale IBM Watson ning üle 2000 masinõppe, analüütiku ja andmeteadlase ekspertiisile saab IBM pakkuda uue põlvkonna ärinõustamist esimesena pankadele, autotootjatele, kindlustusfirmadele, jaekaubandusettevõtetele ja tervishoiuasutustele.Turuanalüüsi- ja konsultatsioonifirma IDC prognooside kohaselt puutuvad 2018. aastaks pooled tarbijad regulaarselt kokku kognitiivsel tehnoloogial põhinevate teenustega. USA 5000 tippjuhi seas tehtud värske uuring kinnitas, et edukamad ettevõtted peavad kognitiivse tehnoloogia kasutamist äärmiselt oluliseks just tuleviku äriotsuste tegemiseks ning klientidele personaalsema teenuse pakkumiseks.Viimase aasta jooksul on IBM andmeanalüüsi valdkonnas teinud koostööd Apple’i, Twitteri, Facebooki ja The Weather Channeliga. Sel sügisel koolitab ettevõte kognitiivse tehnoloogia alal välja üle 25 000 ärinõustaja ja praktiku.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755