Käesoleval sügisel läbi viidud CV Keskue tööturu-uuring näitas, et IT-sektori tööandjad on järgmise poolaasta palgatõusu küsimustes ühed optimistlikumad.

- 44% IT-sektori tööandjatest plaanivad palgatõusu
Nimelt plaanivad 
uuringu kohaselt 44% IT-valdkonna tööandjatest järgmisel poolaastal palgatõusu. 62,1% valdkonna tööandjatest plaanivad vaatamata tööjõupuudusele luua juurde ka uusi töökohti.
IT valdkonna tööotsijate keskmine brutopalga soov oli tänavu sügiskuudel 1647 eurot, mis ületab Eesti keskmist palgaootust enam kui 400 euroga. Suvekuudega võrreldes kasvas valdkonna keskmine palgaootus 1,7%.
Ka sügiskuudel küsisid kõrgeimat palka tarkvarainsenerid (+4,3% 
võrreldes augustikuu tööturu ülevaatega), kelle keskmine brutopalga soov oli 2295 eurot. IT-spetsialistide  palgaootus kasvas 1469 euroni (+6%), kuid tarkvaraarendajate ja programmeerijate palgasoov kahanes vastavalt 1996 (-5,1%) ja 1829 euroni (-2,7%).
Artikkel jätkub pärast reklaami
"IT-sektori palgasoovidest rääkides peab ära märkima, et keskmist palgaootust langetavad ka antud valdkonna populaarsuse tõttu sektorisse sisenenud veel kogemusteta spetsialistide ootused ning kogemustega tarkvarainseneri palgaootus võib lihtsasti ületada ka 4000 euro piiri," selgitas CV Keskuse turundusjuht Henry Auväärt.
"Kuigi valdkonna palgaootuste kasv jääb võrdluses eelnevate kuudega alla 2%, on IT-sektori palgaootused aastataguse perioodiga võrreldes kasvanud koguni 12%. Taoline kiire ootuste kasv võib tähendada, et umbes kümne aasta pärast on tööjõud IT-sektoris Eesti tööandjate jaoks lihtsalt liiga kallis," lisas Auväärt.
Järgmise viieteistkümne aastaga tööturule sisenevate inimeste arv on Auväärti sõnul enam kui 50 000 töötaja võrra väiksem ning sealjuures ei arvestata siiani aasta-aastalt kasvanud hõivatute arvu, vaid tänaste töötajate asendustööjõudu. "Seega tugevneb kiirelt arenevas IT-sektoris konkurents spetsialistide eest veelgi, mis annab ka töövõtjatele tugevama positsiooni palgaläbirääkimistel."
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla 
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.