• 15.01.16, 10:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Andmekaitse infotelefon sai enim murekõnesid isikuandmetest veebis

Andmekaitse inspektsiooni nõuandetelefonile mullu tehtud kõnedes suurim osa puudutas isikuandmete avaldamist internetis.
Andmekaitse inspektsiooni küsimuste-vastuste rubriik.
  • Andmekaitse inspektsiooni küsimuste-vastuste rubriik. Foto: Andmekaitse inspektsioon
Selle kohta esitati küsimusi 147 telefonikõnes. Seejuures on kõige enam muret tekitavam küsimus, kuidas oma andmeid Google´ist ja teistest otsimootoritest maha saada.
Andmekaitse inspektsioon rõhutas pressiteates, et otsimootoritest andmete eelmadamiseks tuleb inimesel endal pöörduda vastava palvega kas otsimootorite või info avaldanud algallika poole, mille sisu otsimootorid peegeldavad. Google on pöördumisteks loonud ka eestikeelse vormi, mis seda protsessi lihtsustab.
Samuti küsiti abi teiste poolt avaldatud andmete eemaldamiseks Facebookist. Aasta teises pooles valmistas inimestele nördimust oma isikuandmete avastamine infoportaalides, mis taasavaldasid äriregistrist võetud andmeid.
108 korral küsiti nõu isikuandmete töötlemise kohta töösuhetes, 102 telefonikõnet käsitles delikaatsete isikuandmete töötlemise registreerimisega seotud probleeme ning 78 kõikvõimalike salvestusseadmete kasutamist.
Enamik kogu aasta jooksul küsitud küsimustest puudutas isikuandmete kaitse valdkonda – kokku 79% kõnedest.
Inspektsiooni teist töösuunda, milleks on järelevalve avaliku teabe seaduse täitmise üle, käsitles kokku 154 küsimust. Enim küsiti juurdepääsupiirangute kehtestamise ning teabenõuete täitmise kohta.
Elektroonilise side seadusega seonduvaid kõnesid oli 20, kõik kõned puudutasid elektroonilise otseturustuspostituste tegemist (spämmi).
67 telefonikõnes esitatud probleem ei kuulunud andmekaitse inspektsiooni järelevalvealasse.
Kokku helistati eelmisel aastal infoliinile 1136 korral, mis on viie võrra vähem kui aasta varem.
Enne kõnet soovitab inspektsioon tutvuda nende veebilehel eraelu kaitse rubriigis avaldatud vastustega korduma kippuvatele küsimustele.
Andmekaitse inspektsiooni nõuandetelefon 627 4144 on avatud igal tööpäeval kell 10-12 ja 14-16.

Seotud lood

Uudised
  • 22.08.16, 18:00
Isikuandmete kaitse nn baashügieeni eiramine pärsib e-poodides ostutehingute lõpetamist
E-kaupmees võiks keskenduda kliendiandmete kogumise asemel ühele lihtsalt põhitõele – käibe suurendamise peale ja lähtuma peaks andmekaitse minimaalsuse põhimõttest, kirjutab Andmekaitse Inspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm teemaveebis kaubandus.ee .
  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 10:49
Mis on PostgreSQL ja miks seda kasutada?
PostgreSQL on maailma populaarseim vabavaraline andmebaasimootor, mis on tuntud oma lihtsuse, hea dokumentatsiooni, töökindluse ja mitmekülgsuse poolest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele