Autor: ITuudised.ee • 28. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Adcashi looja: sihi otse Kuule!

Adcashi kaasasutaja Thomas Padovani.
Foto: Andres Haabu
"Keskendu tugevalt eesmärgile ja sea see võimalikult kõrgele. Sihi otse Kuule!" sõnab Eestis asutatud eduka reklaamiplatvormi Adcash looja Thomas Padovani (31).

Äripäev valis 2015. aastal TOP 100 võitjaks ehk Eesti parimaks ettevõtteks Adcashi. Padovani sõnul käib edu alati koos ebaõnnestumisega ning seda ei tohi peljata. "Tavaliselt toovad suured projektid suurt edu, aga mitte alati. Ettevõtluses on tõenäoliselt ebaõnnestumisi rohkem kui edukalt kulgenud tegevusi. Ka meil tuleb iga päev ebaõnnestumisi ette, kuid need on väikesed. Meie edukad tegevused on suured," rääkis Padovani Telia Eesti ajakirjale Lahendus.

Tema kinnitusel loeb lõpuks ainult keskmine kõiges, mida teed. "Mõned asjad lähevad väga hästi, teised väga halvasti. Ei tasu keskenduda äärmustele, olgu need siis ühes või teises otsas, vaid vaadata iga tegevuse, mõtlemise ja harjumuse keskmist tulemust," selgitas Padovani. Kui viia keskmine stabiilselt kõrgemale, siis on ka tulemused tõenäoliselt kiiremad, paremad ja kvaliteetsemad.

Prantsusmaalt pärit Padovani teadis juba varateismelisena, et soovib saada ettevõtjaks. Emale antud lubadus, et kui ta on 30-aastane, siis ta enam töötama ei pea, täitus.

Adcash müüb reklaame üle terve maailma. Selleprantslasest juht Thomas Padovani leiab, et Eesti piiratud turg on suurepäraseks hüppelauaks üleilmsetele ettevõtetele.

"Kui tahad kasvada, tuleb piire laiendada ja mõelda kohe suuremalt, olgu see siis Baltikum, Euroopa või terve maailm," ütleb ta. Nii tuleb kohe alguses juba mõelda laiemalt, kui paljudes teistes riikides loodavad ettevõtted seda tegema peavad.

Kui Padovani tuli Eestisse, ei teadnud ta, mida siin tegema hakata. "Teadsin vaid, et mul on väga piiratud rahalised vahendid ning ma pean ellujäämiseks tegutsema," meenutab ta. Nii käis ta ringi ja vaatas ettevõtteid, mõeldes, mida ta teistmoodi teeks. Teadmine, et ta ei soovi kellegi teise heaks töötada, oli juba olemas – sellele tuli lihtsalt väljund leida.

Ettevõtlusega alustamise algperioodil, mil tal polnud 160-liikmelist meeskonda, oli inspiratsiooniallikaks hoopis frustratsioon. "Mind pani tegutsema suur soov muuta oma elu, elada teistmoodi. Rahulolematus oli nii suur, et selle parim ravi oli tegutsemine," selgitas Padovani.

"Kui ettevõttel hakkas hästi minema, siis me ei võtnud raha välja ja ei läinud puhkama. Me investeerisime firmasse, arendades seda üha paremaks. Ettevõtte arendamine ongi üks tähtsaimatest märksõnadest, mis edukusega kaasas käib," leiab Padovani.

2014. aastal müüsid Adcashi omanikud veerandi firmast 20 miljoni euro eest Prantsuse riskikapitalifirmale Naxicap Partners. Adcashi peakontor asub Tallinnas, harukontorid on neil Prantsusmaal, Bulgaarias, Mehhikos ja Hispaanias. Kiirelt arenev ettevõte sai mullu ka EASilt, kaubandus-tööstuskojalt ning tööandjate keskliidult kaks auhinda: aasta uuendaja ja konkurentsivõimelisim ettevõte väikese ja keskmise suurusega ettevõtete kategoorias.

Artikkel ilmus esmakordselt Telia Eesti kliendiajakirjas Lahendus.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755