Norra suurim Oslo Gardermoeni lennujaam viib sel aastal kõik oma 22 500 parkimiskohta üle Eesti tarkvarafirma Helmese arendatud uuenduslikule kontaktivabale parkimissüsteemile.
- Helmese partner Lars-Erik Hion Foto: Erakogu
Eesti ühe suurema tarkvarafirma Helmese partneri Lars-Erik Hioni sõnul toimib automaatne parkimine Oslos tänavu jaanuarist ning lennujaam muudab aasta jooksul kogu oma parkimise kontaktivabaks. “Parkimissüsteem tuvastab automaatselt territooriumile siseneva auto omaniku, võtab lahkudes kontolt või muult valitud maksevahendilt tasu ja inimene ise ei pea enam midagi eraldi tegema,” ütles Hion.
“Sellise kompleksse lahendusena on see maailmas esimeste seas. See on kasutajale kiire ja mugav ning kaotab vajaduse nii valvuri, tõkkepuu, parkimispileti kui mobiiliäpi järgi. Uue süsteemiga saavad ajalooks ka trahvid, sest parkimise alustamine, lõpetamine ja tasumine toimuvad automaatselt ning seda pole võimalik unustada,” lisas Hion.
Hioni sõnul muudab uus lahendus parkimise ka soodsamaks, sest kasutajad ei pea enam maksma mobiilioperaatoritele parkimisteenuse vahendamise eest rammusat vahendustasu. “Lähitulevikus hakkab parkimise eest tasumine olema kogu maailmas ilma kahtluseta just automaatne ja kontaktivaba taustaprotsess,” lisas Hion.
Hioni kinnitusel seisab automaatse parkimise sisseviimine Eestis praegu seadusandluse taga. “Peale Eesti on autonumbrite ja -omanike andmebaas kõikjal Euroopas avalik ning seega ka automaatne parkimine lihtsalt sisseviidav. Eestis saaks praegu automaatset parkimist pakkuda vaid osaliselt,” ütles Hion.
Autopay nimelist kontaktivaba parkimislahendust arendas Helmeses kolme aasta jooksul kümme inimest. Helmese arendatud lahendus on juba kasutusel 30 000 parklakohas Norras, Soomes, Rootsis ja Lätis. Autopay tellija ja omanik on Norra ettevõte 2Park Technologies, mis kuulub samasse gruppi Põhja-Euroopas EuroPark ja Onepark kaubamärkide all opereerivate ettevõtetega.
Seotud lood
IT-ettevõtte MarkIT juhtkond ja ettevõtte esimene investor Helmes ostsid välja Ambient Sound Investmentsi osaluse.
Eelmise nädala neljapäeval toimus ITuudised ja Äripäeva korraldatud IT-tööjõukriisi konverents, kus osales ühes aruteluringis ja esitleb siinkohal mõned mõtted seoses konverentsiteemaga Helmes AS kvaliteedipartner Raul Ennus.
Maksu- ja tolliameti, statistikaameti ning ettevõtjate ja teiste riigiasutuste esindajad leppisid kokku, et esimeses järjekorras vähendatakse ettevõtjate koormust palga ja tööjõu andmete esitamisel. Tehniline lahendus palga ja tööjõu andmete edastamise automatiseerimiseks valmib hiljemalt 2018. aasta 1. jaanuariks.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) osaleb koos 4 Eesti ettevõtte ja Connected Health klastriga tervishoiualase infotehnoloogia erialamessil conhIT 2016, mis toimub 19. – 21. aprillini Saksamaal Berliinis. Messi korraldamist rahastatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu Fondist.
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele