• 29.05.17, 00:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-teenused toimivad peagi nähtamatult

Eesti on ametlikult üle minemas vanaviisi asjaajamisest kaasaegsele, mille tulemusena riiklikud e-teenused hakkavad toimima valdavalt nähtamatuna ehk ühe suhtluskorraga või päris automaatselt. Valitsus kinnitas 25.mail aluspõhimõtte, millega suunatakse riigiasutusi looma andmepõhiseid tervikteenuseid, sarnaselt eeltäidetud tuludeklaratsioonile või lapsele sünnil automaatselt antavale ravikindlustuskaitsele.
E-teenused toimivad peagi nähtamatult
  • Foto: Pixabay
Eesti on ühe esimese riigina maailmas loobunud pabertoimikute menetlemisest ning on asendamas kodaniku ja ettevõtja suhtlust asutustega nutikate teenustega. „Eesti riigis on meil käsil tõeline transformatsioon, kus vanaviisi lähenemine asendatakse kaasaegsega,“ ütles ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Urve Palo.
„Viie aasta jooksul on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium viinud läbi uuringuid ja pilootprojekte, töötanud välja juhendmaterjale, koolitanud ja teavitanud asutusi. Need pehmed meetmed pole olnud aga piisavad saavutamaks avalike teenuste kvaliteedi ja asutuste töö efektiivsuse tuntavat kasvu,“ kommenteeris ta. 
„Peaaegu automaatselt toimivad meil näiteks Maanteeametis autode ost ja müük, juhilubade vahetus või Maksu- ja Tolliametis eeltäidetud tuludeklaratsioon. Kuid ettevõtte käivitamisel, lapse sünnil või abiellumise korral nime vahetades on jätkuvalt vaja pöörduda erinevate asutuste poole eraldi. Need sündmused saab siduda üheksja õigeaegselt nähtamatuna toimivaks tervikuks, tehes sellega inimeste ja ettevõtjate asjaajamise riigiasutustega lihtsamaks – sest asjad saavad kas automaatselt aetud või maksimaalselt ühe teeninduskontaktiga,“ selgitas minister. „Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium hakkab seda muutust ja vajalikku koostööd asutuste vahel eest vedama,“ lisas ta.
Asutuste tase teenuste osutamisel on senini erinev, riigi infosüsteemi võimalusi ei kasutata piisavalt ja IT-lahendustega välditavat bürokraatiat on jätkuvalt liiga palju. Seepärast töötaski Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium välja täna valitsuse istungil vastu võetud valitsuse määruse, mis paneb paika teenuste ja teabehalduse alused, mille järgimine muutub kohustuslikuks.
Teenuste korraldamise ja teabehalduse aluste määrusega sätestatakse otseste avalike teenuste osutamise, arendamise ja mõõtmise põhimõtted. Määrus keskendub eriti teenustele, mille all mõistetakse kodaniku või ettevõtja asjaajamist asutustega – taotlused, aruanded, teatised jms ning nende lahendamine. Asutusi suunatakse kasutama riigil olemasolevat teavet ja looma selliseid teenuseid, mis toimivad andmete põhjal automaatselt.

Seotud lood

Uudised
  • 29.05.17, 12:39
Uberi ja Taxify kaudu teenitud tulu deklareeriti kordades rohkem
Möödunud aasta tulusid deklareeriti Uberi ja Taxify kaudu viis korda enam kui mullu, samuti suurenes nii välistulude kui üüritulu deklareerijate arv, teatas Maksu- ja tolliamet pressiteate vahendusel.
Uudised
  • 31.08.17, 19:22
Urve Palo: Tasa ja targu teadmispõhise majanduse suunas
Statistikaameti andmetel suurenes Eesti SKP tänavu II kvartalis 5,7%, mis oli kiireim kvartaalne kasv alates 2011. aastast. Samuti on tegu kiireima kasvuga Balti ja Põhjamaades – ülejäänud Euroopas kasvas majandus teises kvartalis esialgsetel andmetel 2,3 protsenti.
Uudised
  • 29.05.17, 09:45
Uus e-MTA võimaldab tulevikus kasutada ameti e-teenuseid kõikidel ELi kodanikel
Maksu- ja tolliamet (MTA) ning rahandusministeeriumi infotehnoloogiakeskus (RMIT) allkirjastasid 25. mail Cybernetica AS-ga arenduslepingud e-maksuameti/e-tolli (e-MTA) olulises osas uuendamiseks. Lõplikult 2020. aastal valmivas e-keskkonnas on kliendile edaspidiselt tagatud tema maksu- ja tolliasjadest parem ülevaade ja mugavad kasutusvõimalused. Keskkonnas pakutavaid teenuseid saavad sobiva autentimisvahendi korral edaspidi kasutada kõik ELi kodanikud.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.10.24, 15:13
Lahendus ettevõtte juhile võlgade haldamiseks – Infopanga võlaregister
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus. Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele