Rahahaldurid aitavad maailma jõukamatel inimestel teenida oma kapitali pealt aina suuremat tootlust – see trend võib ka edaspidi jätkuda, sest investeerimisnõustamise sektorisse võivad siseneda tehnoloogiafirmad.
- Investeerimisnõustamisse on sisenemas tehnoloogiafirmad Foto: Pixabay.com
„Keegi ei tea veel, mida tulevik toob. Kas Google ja Facebook tahavad sellega samuti tegelema hakata?“ küsis nõustamisfirma Capgemini Global Financial Servicesi Aasia juht David Wilson.
Rahajuhtimise tulevik põhineb tehisintellektil
„Rahajuhtimise tulevik põhineb väga suurel määral tehisintellektil,“ lisas Wilson. Just see on ala, mille kaudu suured tehnoloogiafirmad saavad sektorisse siseneda.
„Tehnoloogiafirmade andmete sügavus on tohutu, neil on jaemüügi kogemus ja sotsiaalne kogemus. Nad suudavad kõiki neid oskusi kasutada, et plaan valmis teha,“ nentis ta. See võib miljonäride ja miljardäride jaoks olla edaspidi koht, kus saada kvaliteetset finantsnõustamist.
See aga ei tähenda, et sektor saab olema täisautomatiseeritud, ütles Wilson. Tõsi, tehnoloogia võib finantsnõustamisel pakkuda väga suurt abi, aga rikkad tahavad kõrgest tootlusest rohkemat saada. See on koht, kus on vaja ka inimese kätt.
Kõrge netoväärtusega inimesed on rahahaldurite käe all teeninud astronoomilist tootlust, lisas Wilson. Septembri lõpus World Wealth Reporti esitatud andmetest selgus, et väga rikaste vara juhtivad rahahaldurid on tänavu teeninud keskmiselt 24,3protsendilist tootlust. Aasias (välja arvatud Jaapan) ulatub tootlus lausa 33 protsendini.
Üllatavalt kõrge tootlus
Selline tootlus on väga üllatav, vaatamata sellele, et peaaegu kõik investorid on globaalsest aktsiaturgude tõusust osa saanud, ütles Wilson. Raportist aga selgub, et vähemalt pooled rikastest oleks nõus oma raha usaldama ka tehnoloogiafirmade, näiteks Google’i või Facebooki kätte.
Suuremad tehnoloogiafirmad on finantsteenuste turule sisenemise kohta andnud ka vihjeid. Mõned neist on juba tegelema hakanud ka mobiilimaksetega. Facebook ja Google CNBC-le aga täiendavaid kommentaare ei andnud.
Vaatamata sellele, et tänavu on jõukamate inimeste rahahaldurid teeninud neile märkimisväärset tootlust, pole nad oma finantsnõustajatega jätkuvalt täielikult rahul.
„Suur põhjus peitub minu arvates selles, et seda kogemust ei muudeta personaalsemaks,“ nentis Wilson. Ta lisas, et ideaalne mudel peaks olema hübriid, milles on nii digitaalseid lahendusi kui ka personaliseerimist.
Autor: Mait Kraun, Äripäeva ajakirjanik
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele