Autor: Aali Lilleorg • 12. november 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesmärk miljard sõnumit aastas

Messente meeskond iga kahe kuu tagant toimuuval regulaarsel väljasõidukoosolekul arutamas olulisi tooteaerndusega seotud küsimusi.
Foto: Lauri Kinkar
Äripäeva telekomi ettevõtete TOPis II koha saavutanud sõnumiplatvormi arendamisega tegeleva ettevõtte järgmiseks suuremaks teetähiseks on läbi Messente liikuvate sõnumite aastaseks koguarvuks 1 miljard, rääkis Messente Communications OÜ juhatuse liige Lauri Kinkar.

Messente Communications OÜ

Arendab Messente sõnumite hulgisaatmise platvormi, mis aitab ettevõtetel saata ajakriitilisi tekstisõnumeid (täna peamiselt SMS, aga tulevikus mitte ainult) kõigis maailma mobiilioperaatorite võrkudesse väikeste kuludega, ilma viivitusteta ja töökindlalt.

Asutatud 2013

Omanikud Mobi Solutions OÜ 79 %, Messente Communications 7 %, Lauri Kinkar 6 %, Märcis Jurison 5 % ja Jaanus Rõõmus 3 %

Kliendid pangad, lennufirmad, logistikaettevõtted, online marketplace'id ehk ettevõtted, kes tegutsevad paljudel turgudel ning kelle teenuse protsessi osaks on aja- ning ärikriitiliste sõnumite saatmine kliendile hoolimata sellest, mis riigis inimene elab või millise operaatori klient ta on (PIN koodid, teavitused, meeldetuletused jms).

Käive 2016. a. 2,6 miljonit eurot

Ärikasum 2016. aastaö 317 004, kasvas aastaga 87%

Messentet arendades on Kinkari sõnul püütud teha hästi kolme asja:

1) strateegilises plaanis saada aru, millistesse kanalitesse on tulevikus suundumas kommunikatsioon ja filtreerida enda jaoks välja need trendid millega kaasa minna ning need millistega mitte;

2) teenindada olemasolevaid kliente võimalikult hästi, saades aru, mille jaoks ja millistes olukordades nad kommunikatsioonitööriistu kasutavad;

3) viimase, aga selgelt kõige olulisema punktina – on ehitatud üles väga hästi toimiv ja lihvitud müügiprotsess koos müügitiimiga, kes seda ellu viib.

Trendid, millega kaasa liikuda

Messente tänane müügi ülesehitus on Kinkari hinnangul teatud mõttes kõige selle loogiline tulem, mida ettevõtte asutajad on viimase viieteistkümne aasta jooksul õppinud mobiilivaldkonnas rahvusvahelist müüki tehes.

Hetkel laual olevatest suurtest teemadest toob Kinkar tootearenduse poolelt välja paar trendi, mille osas on otsustatud, et need väärivad kaasa liikumist.

Esmalt online turvalisus - valdkond, mille ümber Messente on arendanud välja kasutajate autentimislahenduse, mille vundamendiks on ettevõtte võimekus üle maailma PIN koode sekunditega kohale saata.

Teiseks uute kanalite kasutuselevõtt ehk mobiilioperaatorid 2.0 (Viber, WhatsApp, Facebook messenger jms).

Ettevõtte üldise arengu poolelt töötab müügitiim selle nimel, et igal aastal kahe-kolmekordistada sõnumiliiklus, mis läbi Messente liigub. Järgmine suurem teetähis sellel teel on saata miljard sõnumit aastas.

2018. aastal on ettevõttel plaanis nende kahe uue valdkonna äriline realiseerimine ning mainitud müügieesmärkide täitmine ongi peamine, mida uuel aastal tehakse.

Kuidas võiks Eesti e-riik areneda?

Eesti digitaliseerumisele vaatab Kinkar enda sõnul loomulikult hästi: „See, et mul õnnestus kiirelt "valimas käia" enne lastele unejutu lugemist, umbes selle ajaga kui nad hambaid pesid, on endiselt maagiline kogemus maailma mõistes.“

Ta möönab, et Eesti oma väiksusega ja teatavas mõttes ka ajalooga, kus riik startis üheksakümnendatel üsna puhtalt lehelt ja kasutajakeskse interneti sünni ajastul, on ka maailma mõistes olnud unikaalselt soodus pinnas e-riigi kiireks arenguks.

Järgmiseks väljakutseks lisaks e-residentsusega seonduvale võiks Kinkari sõnul olla kogu e-riigi kasutajaliideste käesolevasse sajandisse toomine. „Ja ma pole selles osas sugugi pessimistlik - e-maanteeamet koos oma teenuseprotsessidega on juba minu subjektiivsel hinnangul peaaegu täpselt selline nagu see olema peaks,“ sõnas ta.

Artikkel on avaldatud 19. oktoobril ilmunud erilehes "IT ja telekomi TOP" (erilehe pdf). Telekomifirmade TOPis oli Messente Communications II kohal. Vaata kogu TOPi tabelit SIIT.

Loe ka: IKT Aastakonverentsil 2017 kuulutati välja TOPi võitjad

Lauri Kinkar IKT Aastakonverentsil vastu võtmas TOPi II koha aukirja Äripäeva peadirektorilt Igor Rõtovilt.
Foto: Urmas Kamdron
Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755