• 28.01.18, 20:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus seadus: suurem otsustusõigus oma andmete üle

Tänase rahvusvahelise andmekaitsepäeva puhul teeb Tele2 tootedirektor Katrin Aron ülevaate uutest tarbijaõigustest, mis hakkavad kehtima tänu sel kevadel jõustuvale Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärusele.
Tele2 tootedirektori Katrin Aron
  • Tele2 tootedirektori Katrin Aron Foto: Helena Evert, Tele2 Eesti personalidirektor
“Meie oleme üleminekuks valmistunud näiteks uute nõusolekuvormide haldamissüsteemide väljatöötamisega ning töötajate koolitamisega,” kinnitas Aron ning lisas, et kuna regulatsioon on pikk ja keeruline, kujunevad head tavad selle tõlgendamiseks ilmselt aja jooksul. “Näiteks, kes annab alaealise andmete haldamise nõusoleku või millise täpse protsessina hakkab toimuma kliendi andmete ühest ettevõttest teise kandmine.”
Olulised muutused kliendi jaoks:
Sul on õigus olla unustatud. Kliendi soovil peab ettevõte kustutama kõik andmed, mida pole otseselt vaja arveldamiseks või teenuse tagamiseks. Näiteks kui inimene on tööle kandideerinud, kuid soovib peale konkurssi olla nn. unustatud, siis peab ettevõte oma andmebaasist kustutama kõik kandideerimisega seotud info.Andmete ülekandmine. Kliendil tekib õigus ettevõttele öelda, et kõik temaga seotud andmed tuleb teisele ettevõttele üle anda. Näiteks võib laste üle kanda krediidiajalugu, et saada uues ettevõttes paremaid krediiditingimusi.Privacy by design. See tähendab, et klient peab edaspidi andma selgesõnalise ja dokumenteeritud nõusoleku oma andmete kasutamiseks. Seda nõusolekut on alati võimalik muuta või tagasi võtta. Näiteks e-posti aadressi kasutamine otseturunduses.
Kuna digiajastul on üha rohkem otsuseid automatiseeritud, tekib uue regulatsiooniga kliendile ka õigus saada seletus automaatselt tehtud otsuste kohta.Kõige klassikalisem näide automaatsüsteemi poolt langetatud  resolutsioonist on krediidiotsus ja kliendil on õigus nõuda selgitus, millistel alustel otsus langetati.

Seotud lood

Uudised
  • 02.02.18, 08:17
Majandustulemused: Tele2 kasumlikkus kasvas 4,3%
Tele2 Eesti 2017. aasta müügitulu ulatus 76 miljoni euroni, kasvades aasta varasema perioodiga võrreldes 4%. Ettevõtte EBITDA ehk kulumieelne ärikasum kasvas aastaga 4,3%, ulatudes 18,5 miljoni euroni, teatas ettevõte.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.24, 15:53
KPMG ekspert: kõige kiiremini tasub ära rutiine automatiseeriv AI-rakendus
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele