• 27.04.18, 10:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Idufirma, kuhu 95% klientidest jõuab ise

95% klientidest jõuab tööhaldustarkvara pakkuva Eesti idufirma Scoro juurde ise – kodulehe ja toote testperioodi kaudu.
Scoro kaasasutaja ja tegevjuht Fred Krieger.
  • Scoro kaasasutaja ja tegevjuht Fred Krieger.
  • Foto: Mai Kand, Scoro värbaja
Viie aasta eest alustanud ettevõttel on üle tuhande kliendi 40 riigis, peamiselt Suurbritanniast ja USAst. Scoro põhiklientideks on agentuurid ja konsultatsioonifirmad, suurusega 50-100 inimest.
Firma asutaja ja tegevjuht Fred Krieger rääkis Level11 programmi innovatsioonijuhtide klubi üritusel, et sai tõuke Scoro loomiseks isiklikust läbipõlemisest ja David Alleni ajajuhtimise raamatust “Getting Things Done”. „Soovitan seda kõigile. Tegemist on väga konkreetse manuaaliga, kuidas prioriteete ülesannete tasemel järjestada ja juhtida jõudmaks selleni, et suudad oma aega prioriseerida,“ selgitas ta.
Krieger üritas raamatust loetud tõdesid elus rakendama asuda, kuid avastas, et sobivat tööhaldustarkvara turul pole. Kõigil, mida ta katsetas, olid omad puudused. Nii valmistas Krieger esimese tarkvara prototüübi ise. Seejärel tahtsid seda juba paar sõpra ning ei läinudki kaua, kui Krieger leidis ettevõttele kaasasutajad ning sündis Scoro. Scoro kogub põhilised tööriistad terviklikku tarkvarasse kokku – müügist pakkumise tegemise ja arve väljastamiseni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Õppetunnina nimetas Krieger Baltimaadele kulutatud aega. „Siin turuliidriks saamisele kulutatud aeg on olnud suhteliselt mahavisatud aeg, me võinuks kohe suurematele turgudele keskenduda,“ selgitab ta. Teise algusaegade kogemusena tõi ta välja toote liialt laia spektri ehk „üritati olla kõigile kõik“.
Ettevõtte on viimase paari aastaga oma käibe kahekordistanud. Mullu tuli kolmandil käibest Eestist, tänavu jääb Eesti osakaal 15-20% kanti. Praegu töötab Scoros 55 inimest, sel aastal peaks töötajate arv kasvama 90 inimeseni ja järgmisel 130ni. Lisaks peakontoritle Tallinnas asuvad kontorid ka Londonis, Riias ja Vilniuses.
Idufirma asutajaist jätkavad Kriegeri kõrval Scoros ka Kristina Lilleõis ja Priit Matiisen. Scoro investorite seas on Alchemist Accelerator, Tera Ventures ja SmartCap.
Level11 programm on ellu kutsutud Kredexi ja Startup Estonia poolt ning viiakse ellu BDA Consultingu ja Teaduspargi Tehnopol koostöös. Teenuseid rahastatakse „Startup Estonia programmi“ raames Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.05.25, 10:14
Smart-ID, AI ja null paberit: uus tarkvara võimaldab koosolekuid pidada detailidesse takerdumata
Koosoleku pidamine tähendab rohkemat kui lihtsalt arutelu – see hõlmab päevakorra koostamist, hääletusi, otsuste dokumenteerimist ja protokollide koostamist, kusjuures aina sagedamini toimuvad nõupidamised üle veebi. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco on loonud lahenduse, mis viib koosolekute korraldamise uuele tasemele, olgu selleks aastakoosolek, avaliku sektori istung või aktsionäride üldkogu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele