Autor: ITuudised.ee • 12. juuni 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ITL-i eestvedamisel allkirjastatud hea tava piirab anonüümsete müügikõnede tegemist mobiilside sektoris

Foto: Pixabay
Hiljuti Kantar Emori läbi viidud uuringu kohaselt on kaks kolmandikku eestlastest saanud viimaste kuude jooksul müügikõnesid ning 85 protsenti suhtub neisse negatiivselt. IT-ettevõtete liidu eestvedamisel sai valmis ja allkirjastati hea tava, mille eesmärgiks on piirata anonüümsete müügikõnedetegemist mobiilside sektoris ja kaitsta seeläbi senisest enam tarbijate privaatsust. Hea tava näol on tegu valdkonna iseregulatsiooniga.

„Müügikõnede (nn cold calls) isereguleerimist soovitas mõni aasta tagasi näiteks Riigikogu majanduskomisjon,“ selgitab Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu (ITL) tegevjuht Jüri Jõema, kelle sõnul on soovimatute ja anonüümsete müügikõnede tegemine erinevalt Eestist pea igas Euroopa Liidu riigis kas lõpetatud või tugevalt reguleeritud. „Riikides, kus müügikõned on reguleeritud, toimib konkurents ning pakkumiste tegemine teistes, heaks kliendikogemuseks sobivamates kanalites.“

Eetilise telefonimüügi koodeksile kirjutasid alla Tele2 Eesti AS juht Chris Robbins, Telia Eesti AS juht Dan Strömberg ning Elisa Eesti AS juht Sami Seppänen. „Hea tava allkirjastanud Eesti mobiilioperaatorid kinnitavad, et hoiavad sõlmitud heast tavast kinni ning kutsuvad üles ka teisi telefonimüügiga tegelevaid ettevõtteid eetikakoodeksis toodud põhimõtteid austama,“ lisab Jüri Jõema.

Hea tava algataja ning hoidja on Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit.

Allkirjastatud müügikõnede hea tava põhilised punktid:

Mobiilioperaatorid võivad teha mobiilsideteenuste müügiks müügikõnesid ainult neile inimestele, kes on selleks eelneva selge nõusoleku andnud.

Operaatorid võivad jätkuvalt teha telefonitsi pakkumisi oma teenuste klientidele ja kasutajatele, kuid mitte juhuslikke müügikõnesid muudele isikutele (sh teiste operaatorite klientidele),  kes pole enne selleks nõusolekut andnud.

Müügikõnesid võib ilma nõusolekuta teha teenuste müümiseks äriklientidele, kuid seda vaid juhul, kui vastav ärikliendi number on avalikult kättesaadav (nt äriregistris, ärikliendi kodulehel).   

Tele2 lõpetas eraisikutele soovimatute anonüümsete müügikõnede tegemise mobiilside sektoris 25. maist, Telia ja Elisa 23. juunist.

Hea tava on kättesaadav ITL-i veebilehel. Loodud on ka meiliaadress [email protected], mille kaudu saab heale tavale mittevastavast müügikõnest teavitada.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755