• 08.11.18, 10:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Paljudel firmadel riskantsed võrgulahendused

Suur hulk Eesti ettevõtteid lähtub oma võrgulahenduste kasutamisel "paigalda ja unusta" mentaliteedist, võttes teadliku või ka mitteteadliku riski.
Väikefirma WiFi-ruuter.
  • Väikefirma WiFi-ruuter. Foto: pixabay.com
"Äriklientide vaates on tegu päris suure murega, sest harvad pole olukorrad, kus ettevõtte juht või omanik laseb mõnel oma tuttaval tööle panna firma veebilehe või võrguseadme, mis peale paigaldamist jääb hoolduseta ja paljuski unustatakse," selgitas Telia Eesti IKT riskide ja turvalahenduste valdkonna juht Aigar Käis.
"Mingi aja pärast murravad küberpahalased selle lahenduse maha ning kasutavad seda kliendi andmetele ligipääsemiseks või edasise ründeplatvormina. Selles olukorras on aga suhteliselt keeruline leida kedagi, kes asja kiirelt parandaks," lisas ta.
Tihtipeale tulebki säärases situatsioonis kogu tarkvara uuesti seadistada või suisa uus riistvara osta, mis tähendab kokkuvõttes arvestatavat aja- ja rahakulu.
Käisi sõnul on peamine põhjus, miks ettevõtted selliseid "kodukootud" lahendusi eelistavad, soov vältida jooksvaid halduskulusid. "Iroonilisel moel tuleb mõne sellise intsidendi puhul päeva lõpuks kanda hoopis kordades suuremaid kulusid," sõnas ta.
Telia Eesti IT ärijuhtimise osakonna IT teenuste juhi Taavi Talve kinnitusel on eelpool mainitu kõrval näha siiski ka positiivsemat trendi. Nimelt eelistab aina enam ettevõtteid oma kontorisse ja teenindusruumidesse rajada kaughallatava WiFi võrgu, mis vabastab töökoha arvutid internetikaablist ning tagab töötajatele, klientidele ja külalistele kiire ning turvalise ühenduse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.01.25, 09:00
Alustava ettevõtja A ja O: mida tasub teada domeenidest aastal 2025?
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele