Tarkvarafirma CGI Eesti pangandus- ja kindlustusvaldkonna ärijuhi Maria Žukova sõnul on paljudes pankades erinevate rahapesu aspektide tuvastamiseks erinevad kontrollsüsteemid, mistõttu on kogu seireprotsess keerukas ja ebatõhus.

- CGI Eesti panganduse ja finantsvaldkonna ärijuht Maria Žukova.
- Foto: CGI Eesti
"Finants- ja küberkurjategijate meetodid on pangandussektoris muutunud üha leidlikumaks ning riiklik ja rahvusvaheline järelevalve nõuab pankadelt üha efektiivsemaid samme kahtlaste klientide tuvastamisel ning rahapesu tunnustega tehingute avastamisel," sõnas ta.
"Seda olukorras, kus üha kasvavad tehingumahud ning pankadevaheline konkurents ei võimalda teha järeleandmisi klientide teenindamise kiiruses," lisas Žukova.
Koostöös eri riikide finantsasutustega on CGI loonud tarkvaraplatvormi HotScan360, mis võimaldab reaalajas analüüsida tohutuid andmemahte ning tuvastada pangatehinguis anomaaliaid ja mustreid, mis viitavad kas rahapesule, kahtlastele tehingutele ja/või majanduskuritegevusele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
1976. aastal asutatud CGI - mille osa on ka CGI Eesti AS - tegeleb ärikonsultatsiooni, süsteemide integratsiooni ning outsourcing-teenuste pakkumisega. Ettevõttel on 40 riigis üle 72 000 töötaja, kellest 11 000 pakub tarkvarateenuseid finantssektorile. CGI on Eestis tegutsenud üle 20 aasta, firmas töötab ligi 200 inimest.
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.